اپرای “حافظ” با آهنگسازی بهزاد عبدی روی صحنه رفت

۲۷م دیماه ،

اپرای عروسکی حافظ به کارگردانی بهروز غریب‌پور با آهنگسازی مجدد بهزاد عبدی شامگاه قبل با حضور اهلی هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اپرای “حافظ” که پیش از این به آهنگسازی امیر پورخلجی روی صحنه رفته بود، شامگاه قبل سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه بار دیگر با آهنگسازی بهزاد عبدی روی صحنه رفت.

بهروز غریب‌پور پیش از این، آهنگسازی چهارمین اپرای عروسکی خود را به امیر پورخلجی سپرده بود اما پس از چند اجرا و اعلام نارضایتی از موسیقی پورخلجی، باز به سراغ همکار پیشین خود رفت و سفارش موسیقی تازه برای این اپرا را به بهزاد عبدی سپرد.

این کارگردان در اولین شب اجرای اپرای حافظ با موسیقی تازه، گروه موسیقی این اپرا را به تالار فردوسی دعوت کرده و در پایان از آهنگساز و خوانندگان این اثر که در سالن حضور داشتند تشکر کرد.

اجرای سمفونیک این اثر توسط ارکستر ناسیونال اکراین به رهبری ولادمیر سیرنکو ضبط شده بود. اجرای این اپرا در حالی در این ارکستر اکراینی ضبط شده بود که بهزاد عبدی ضبط دو اپرای پیشین خود “عاشورا” و “مولوی” به کارگردانی بهروز غریب پور را نیز در این ارکستر ضبط کرده بود.

در اجرای تازه اپرای حافظ بیش از ۳۰ خواننده و بازیگر رادیویی نقش داشته‌اند. بعضی از این هنرمندان شرکت‌کننده در اپرای عروسکی به این شرح می باشند: کاراکتر حافظ با آواز محمد معتمدی، کاراکتر محمد گل‌اندام: محمد ذاکر حسین، شاخه نبات: هاله سیفی زاده، عبید زاکانی: حسین علیشاپور، شاه ابواسحاق: علی مومنیان، شاه ابواسحاق: سحر محمدی، همسر شاه ابواسحاق: مژگان چاهیان و …

‎همچنین علی نجفی ملکی و پاشا هنجنی نوازندگان نی، پویا سرایی نوازنده سنتور، ذکریا یوسفی و سهیل سعادت دف، دانیال ا‍ژدی کمانچه، سجاد پورقناد نوازنده تار و سه تار و بهناز بهنام نیا عود از جمله نوازندگان سازهای ایرانی در اجرای تازه این اپرا می باشند.

این اپرا در بخش ویژه سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا خواهد شد.

منبع: مهر


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.