اپل، آی‌پد مینی ارزان قیمت عرضه می کند

اپل درنظر دارد به منظور آغاز یک حمله جدید به اندروید، آی پد مینی خود را با قیمتی کمتر از ۲۵۰ دلار به بازار عرضه کرده تا ضربه مهلکی به بازار درحال رشد تبلتهای اندروید وارد کند.

مهر: آی پد جدید که با قیمت بسیار ارزانی وارد بازار می شود، چون برادر بزرگ خود دربرگیرنده همان ویژگی صفحه نمایش رتینا خواهد بود و همان ۳٫۱ میلیون پیکسل وضوح تصویر را خواهد داشت اما این صفحه نمایش هفت تا هشت اینچ است.

برخی از منابع اعلام کرده اند که این تبلت ماه اکتبر امسال وارد بازار می شود و قیمت زیر ۲۵۰ دلاری آن با این هدف تعیین شده که هیچ جایی برای رقابت با آن باقی نمی ماند.

همچنین گفته شده است که اپل با سرمایه ۱۰۰ میلیارد دلاری خود می توانند چنین اقدامی را از نظر اقتصادی انجام دهد.

سایت آی مور به عنوان سایت طرفداران اپل گزارش داده است که قیمت باور نکردنی ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار برای آی پد مینی اپل به منظور وارد کردن فشار روی تبلتهای اندروید بوده است. اما درمیان ادعاهای صورت گرفته این مسئله که آی پد مینی همان وضوح تصویر ۲۰۴۸×۱۵۳۶ آی پد را خواهد داشت چندان قابل پذیرش نیست.

اگر اپل بخواهد این وضوح تصویر را به عنوان مهمترین ویژگی آی پد مینی حفظ کند در آن صورت احتمال می رود که سایر بخشهای این تبلت را قربانی وضوح تصویر کند، به طور مثال شاید فضای ذخیره اطلاعات را برای برنامه های اجرایی، موسیقی و ویدئو به ۸ گیگابایت کاهش دهد که این امر بی تردید مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کند، چرا که فضای هشت گیگ به سرعت پر می شود.

اما از سوی دیگر ارائه یک آی پد مینی برای افرادی که از آی پد برای مراجعه روزمره به اینترنت، کار با برخی برنامه های اجرایی و تماشای فیلم استفاده می کنند این آی پد مینی می تواند جذاب باشد.

در برخی سایتها نیز این خبر به نقل از منابع غیر رسمی درج شده که اپل درحال ساخت یک آی پد هفت اینچی است.

استیوجابز بنیانگذار شرکت اپل از ایده آی پدهای کوچکتر متنفر بود و اظهار داشته بود که این آی پد ها در لحظه ورود خود به بازار کشته می شود، به این معنا که هیچ موفقتی را در بازار آی تی کسب نمی کند. وی گفته بود که آی پد کوچکتر پلی میان آی پد و آی فن است و مردم هیچ علاقه ای به آن نخواهند داشت، چرا به طور طبیعی ممکن است عده ای تصور کنند تبلت هفت اینچی هفتاد درصد کارایی یک تبلت ۱۰ اینچی را خواهد داشت.

براساس گزارش دیلی میل، مشکل بزرگ دیگری که در این میان وجود دارد و اندروید درحال کشمش با آن است مسئله چند پارگی برنامه های اجرایی است، چرا که برنامه سازان باید مبالغ بیشتری برای گرفتن نسخه های مختلف کدهای برنامه ها در دستگاه های مختلف بپردازند، مسئله ای که اپل تاکنون به طور کامل از آن پرهیز کرده است.

درحالی که بازار تبلتهای اندروید درحال رشد و شکوفایی است و رقبایی چون آمازون تبلتهای خود را چون کیندل فایر با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه کرده اند، منطقی به نظر می رسد که اپل نیز به بازار تبلتهای ارزان قیمت ملحق شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.