اپلیکیشن روز: Carat

 Carat نام نرم افزاری است که توسط تیمی از دانشجویان مهندسی برق دانشگاه برکلی و آزمایشگاه AMP علوم کامپیوتری طراحی شده است.

Carat اولین اپلیکیشنی است که می تواند به شما توصیه‌های شخصی مربوط به حفظ طول عمر باتری گوشی‌تان بدهد. این برنامه به طور ناشناس پارامترهای گوشی شما را جمع می کند و آنها را به صورت دوره‌ای به یک سرویس ابری می‌فرستد. سپس این پارامترها را با داده‌های گرفته شده از سایر کاربران مقایسه می‌کند و توصیه ها و راهکارهایی مخصوص گوشی شما ارئه می دهد.

Carat به شما می‌گوید که کدام یک از برنامه‌های گوشی‌تان باگ دارد و کدام یک بیشتر از باتری استفاده می کند. البته باگ داشتن یک برنامه به معنی بد بودن آن نیست ، این برنامه فقط به شما کمک می کند اشکالات این برنامه ها را رفع و رفتارتان را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید بیشترین بهره را از باتری خود ببرید.

پیش از فکر کردن درباره این که اپلیکیشنcarat  چقدر از باتری دستگاه استفاده می کند بهتر است بدانید نیازی نیست این اپلیکیشن همیشه در پس زمینه گوشی تان باز باشد. فقط کافی است به صورت دوره ای برنامه را اجرا کنید و اجازه دهید تا خودش اطلاعات گوشی شما را به سرورها فرستاده و توصیه های لازم را دریافت کند. هیچ یک از اطلاعات خصوصی شما برداشته نخواهد شد.

Carat  توسط تیمی از طراحان مهندسی برق دانشگاه برکلی و آزمایشگاه علوم کامپیوتر AMP طراحی شده است. این برنامه رایگان و برای هر دوسیستم عامل iOS و اندوریید در دسترس است.

ZDnet/ ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.