اپل باید به شکایت کارگران فاکس‌کان رسیدگی کند

۰۸ام بهمن ، خبرگزاری‌ها- به دنبال بدتر شدن شرایط کاری کارگران کارخانه‌های وابسته به اپل در چین این شرکت مجبور شد مسأله را به طور جدی مورد بررسی قرار دهد.

در ۳ سال اخیر گزارش‌های متعددی در مورد استفاده از اشخاص کم سن و سال در کارخانه‌های فاکس کان شرکت تولیدکننده آیفون و آی پد در چین به گوش رسیده بود که با اعلام خبر تبعیض های شغلی میان کارگران و همین طور حقوق پایین بسیاری از آنان مشکلات به اوج رسید.

در اواخر سال ۲۰۱۲ اعلام اعتصاب بسیاری از کارگران فاکس کان و همین طور تهدید آنها به خودکشی که به درگیری هایی نیز منجر شد سرانجام اپل را مجبور کرد که مساله را به طور جدی مورد بررسی قرار دهد.

کار به آنجا رسید که اپل برای حفظ حسن شهرت خود اعلام کرد روابط حرفه ای اش را با شرکت چینی Guangdong Real Faith Pingzhou Electronics قطع می کند. این شرکت ۷۴ فرد نوجوان را به عنوان کارگر به کار گرفته بود. دستکاری اسناد برای مجاز جلوه دادن اشتغال اشخاص کم سن وسال جرم دیگر این شرکت چینی وابسته به اپل بوده است.

اپل همچنین این سوءاستفاده ها را به اطلاع مقامات محلی چینی رسانده تا در این زمینه برخورد جدی به عمل آید. این شرکت که به طور جدی مجبور به توجه به شکایات کارگران چینی خود شده می گوید در سال قبل میلادی ۳۹۳ مورد بازرسی را به همین سبب انجام داده که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۱ حدود ۷۲ درصد افزایش نشان می دهد.

در مجموع بیش از ۱٫۵ میلیون کارگر در نقاط مختلف چین در کارخانه های مونتاژ تولیدات اپل فعالیت می کنند. اپل از سوی بسیاری از نهادهای مدافع حقوق کارگران به سواستفاده از نیروی کار ارزان قیمت چین برای تولید محصولات بیشتر وکسب سود کلان متهم شده است. در این میان فاکس کان با ۱٫۲ میلیون کارگر در نقاط مختلف چین در این زمینه متهم ردیف اول محسوب می گردد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.