اپل مجبور به عذرخواهی شد

جام جم آنلاین: تیم کوک، مدیرعامل اپل با ارسال بیانیه‌ای در وب‌سایت اپل از تمام مشتریان آیفون بابت نرم‌افزار نقشه‌جدید اپل عذرخواهی کرد. در این نامه‌آمده است؛ اپل واقعا از دردسری که برای کاربران به‌وجود آمده متاسف است و تلاش می‌کند نسخه‌های بهتر را سریعا آماده کند.

در این فاصله، تیم کوک از مشتریان درخواست کرد تا زمان درست‌شدن نرم‌افزار نقشه‌های اپل، از دیگر سرویس‌ها استفاده کنند. وی نوشت:‌ «می‌توانید از دیگر ابزارهای نقشه‌همچون بینگ، مپ‌کوئست، Waze یا گوگل و نوکیا استفاده کنید.»

هر چند این نرم‌افزارها هنوز برای فروشگاه اپل درست نشده‌اند و کاربران آیفون ۵ می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزار تحت وب از این سرویس‌ها استفاده کنند.

اپل تاکنون در خصوص محصولات خود عذرخواهی نکرده است، حتی مشکل بزرگ آنتن‌دهی آیفون۴ نیز نتوانست استیو جابز را متقاعد به عذرخواهی کند. البته تیم کوک به اندازه جابز مغرور نیست و اشتباهات خود را راحت‌تر می‌پذیرد. هر چند عده‌ای معتقدند اشتباهات آنقدر فاحش بود که اپل نمی‌توانست از زیر بار عذرخواهی شانه خالی کند.

در متن این نامه آمده است:

تلاش ما در اپل این است محصولاتی با کلاس جهانی تولید کنیم که بهترین تجربه ممکن را برای مشتریانمان به ارمغان بیاورد. متأسفانه با نرم‌افزار نقشه‌ها نتوانستیم به تعهدمان عمل کنیم. بابت زحمت‌هایی که برای یکایک شما مشتریان پیش آمده، متاسفیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این نرم‌افزار را بهتر کنیم.

با وجود این، هنوز ماجرای نرم‌افزار نقشه‌های اپل فروکش نکرده است که عده‌ای از مشتریان گزارش می‌دهند آیفونی که برایشان ارسال شده است، از نظر ظاهری خراش‌های سطحی دارد و با آیفونی که انتظارش را می‌کشیدند، تفاوت دارد.

هر چند هنوز این موضوع از سوی اپل تائید نشده است، اما یک روز پیش از انتشار جهانی آیفون۵، یکی از کارگران شرکت FoxConn که تولید محصولات اپل را برعهده دارد، گزارش داد محموله ماده‌ای که برای قاب آیفون۵ استفاده شده، بعضا با ایراد مواجه شده و مشتریان بهتر است تا ماه اکتبر صبر کنند و بعد از آن آیفون۵ بخرند، چرا که در محموله جدید این مشکل برطرف شده است. (جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.