اپل محکوم به پرداخت غرامت ۲۰ میلیون دلاری شد

۲۳ آبان ، مهر- شرکت اپل برای استفاده از طرح ساعت شرکت ملی راه آهن سوئیس بدون کسب مجوز متهم شده بود مجبور به پرداخت بیش از ۲۰ میلیون دلار غرامت به این شرکت شد.

شرکت اپل در ماه اکتبر با پرداخت کل مبلغ غرامت موافقت کرد تا بتواند به استفاده از صفحه ساعت شرکت ملی راه آهن سوئیس در آی فن‌ها و آی پدهای خود ادامه دهد.

این طرح نمادین توسط هانس هیلفیکر با مجوز این شرکت راه آهن که از آن به عنوان SBB یاد می گردد توسط شرکت ساعت سازی Mondaine ایجاد شد و پس از آن این شرکت ساعت سازی در سراسر جهان مشهور شد.

قرار بود مبلغ این توافق محرمانه نگاه داشته شود اما یک روزنامه سوئیسی اقدام به انتشار یافتن جزئیات آن در وب پایگاه اینترنتی خود کرده و در آن به چندین منبع اشاره کرده که خواسته اند نامشان فاش نشود.

شرکت ملی راه آهن از تصدیق این گزارش تفسیری امتناع کرده است. اما در ماه اکتبر این شرکت تصدیق کرده بود توافقی بین شرکت راه آهن و شرکت اپل حاصل شده تا مجوز استفاده از این طرح صادر شود.

این اتفاق پس از معرفی طرح این ساعت در دستگاه های اپل رخ داد که با سیستم عامل iOS تازه (iOS6) کار می کنند.

شرکت ملی راه آهن سوئیس در آن وقت گفت: هر دو طرف برای استفاده از صفحه این ساعت باید به توافق برسند. این یک طرح است که بی تردید جذابیت خود را در عصر دیجیتال از دست نمی دهد. در حال حاضر نیز این طرح نماد نوآوری و اعتماد است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.