اپل هوش سیری را تخریب کرده است

“استیو وزنیاک” مردی که رایانه اپل را خلق کرد و برای اولین بار با کمک صفحه‌کلید آن تایپ کردن را آغاز کرده و شاهد ظاهرشدن حروف بر روی نمایشگرش بود،‌ می‌گوید شرکت اپل به هوش نرم‌افزار “سیری” آسیب وارد کرده و این برنامه پیش از اینکه وارد آی‌فون شود عملکرد بهتری داشته است.

“استیو وزنیاک” در مصاحبه‌ای با “تایمز یونیون” گفت: پیش از اینکه اپل “سیری” را خریداری کند،‌من از آن استفاده می‌کردم. من به او می‌گفتم،‌سیری! نام پنج دریاچه بزرگ کالیفرنیا را می‌دانی؟ و او به ترتیب از اول تا پنجمین دریاچه را نام می‌برد. همچنین از او می‌پرسیدم اعداد اول بزرگتر از ۸۷ کدامند و سیری به سرعت اعداد را پشت سر هم بیان می‌کرد،‌این برنامه فوق‌العاده بود.

اما پس از اینکه اپل این برنامه را خریداری کرد،‌ عملکرد آن مختل شده است. به گفته وزنیاک،‌ سیری تغییر کرده است،‌اگر از او بپرسید پنج دریاچه بزرگ کالیفرنیا را نام ببر،‌سیری اطلاعات کامل املاکی که در کنار دریاچه واقع شده‌اند در اختیار شما قرار خواهد داد.

وزنیاک با وجود نارضایتی از عملکرد سیری،‌آن را بازاری برای آینده دانست و در پاسخ به “تایمز یونیون” گفت: فکر می‌کنم فناوری تشخیص صوت برای تمامی سکوها در قرار دادن جمله‌ها و عبارتهای کامل در کنار یکدیگر بهتر و بهتر و بهتر خواهد شد. این برنامه به تدریج بهتر خواهد شد.

وزنیاک در عین حال از کنفرانس اخیر توسعه دهندگان اپل ابراز خشنودی کرد،‌کنفرانسی که در آن شرکت اپل سری جدیدی از لپ‌تاپهای مک بوک،‌رقیبی سرسخت برای گوگل زمین و نسخه به روز رسانی شده سیستم عامل آی‌فن را ارائه کرد. وی همچنین با ردکردن انتقاداتی که به این کنفرانس وارد شده بود اعلام کرد: انسانها همیشه از یک موضوع دلخور خواهند شد،‌ من واقعا مک‌بوکهای جدید را دوست دارم.
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.