اپل گوشی‌های سرقت شده خود را به قتل می‌رساند

۲۷خردادماه،

قابلیت تازه سیستم‌عامل همراه اپل به کاربر امکان می‌دهد تا هر زمان که گوشی یا رایانه لوحی او سرقت شد، دستگاه را از راه دور خاموش کند یا اینکه همه اطلاعات روی آن را پاک کند.
 
این روزها موج سرقت گوشی‌ هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad ساخت شرکت اپل بسیار بالا گرفته است و کاربران در سراسر جهان گزارش‌های فراوانی در این زمینه منتشر می‌کنند. اما اپل راه تازهی در این زمینه پیدا کرده است که میزان سرقت این محصولات را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، شرکت اپل با به‌روزرسانی سیستم‌عامل همراه خود قابلیتی با نام "سوئیچ قتل" را به آن افزوده است که سبب می‌شود این دستگاه‌ها پس از سرقت، ارزشی برای سارق نداشته باشند.
 
باید توجه داشت که کلید Lock یکی از قابلیت‌های نسخه تازه سیستم‌عامل همراه اپل موسوم به iOS 7 محسوب می‌شود که قرار است پاییز امسال روانه بازار شود. اما قابلیت تازهی که اپل برای محصولات قابل حمل خود در نظر گرفته به این صورت است که ابتدا کاربر شناسه کاربری و رمز عبور خود را در گوشی وارد می‌کند و سپس از قابلیتی با نام Find My iPhone استفاده می‌کند.
 
این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا هر زمان که گوشی یا رایانه لوحی او سرقت شد، دستگاه را از راه دور خاموش کند یا اینکه همه اطلاعات روی آن را پاک کند.
 
این شرکت طی سخنرانی مربوط به کنفرانس سالانه خود موسوم به WWDC 2013 توضیح داد بعضی از شناسه‌های کاربری و رمزهای عبور کاربران باید به صورت مجدد فعال‌سازی شوند تا بتوان از آن‌ها برای کنترل گوشی از راه دور استفاده کرد.
 
"کرایگ فدریگی"(Craig Federighi) یکی از مدیران شرکت اپل در این خصوص توضیح داد: «ما بر این باوریم که این قابلیت به طور عملی با سرقت‌ها مقابله می‌کند و میزان آن‌ها را کاهش می‌دهد».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.