اژدهای سوئدی در دستان فیلمساز عراقی

۱۷ام بهمن ،

فستیوال فیلم گوتنبرگ به کار خود پایان داد

سی‌وششمین دوره فستیوال فیلم گوتنبرگ در سوئد به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین فستیوال سینمایی در بین کشورهای اسکاندیناوی جوایز خود موسوم به ˝اژدها˝ را به برگزیدگانش اهدا کرد و به کار خود پایان داد.

به گزارش هنرآنلاین، جایزه بهترین فیلم کشورهای اسکاندیناوی به هشام زمان، فیلمساز کرد عراقی برای فیلم “پیش از بارش برف” از کشور نروژ تعلق گرفت.

فیلم “پیش از بارش برف” داستان تلخ پسر کردی را روایت می‌کند که قصد دارد به خاطر گریختن خواهرش از یک ازدواج اجباری در کردستان عراق و داشتن رابطه عاشقانه او را به قتل برساند و تا اروپا او را تعقیب می‌کند.

بنابر این گزارش، جایزه معروف اینگمار برگمان هم امسال به فیلم “غذای سگ” ساخته فرناندو گوزونوی از شیلی تعلق گرفت. این فیلم داستان زندگی مرد ۵۵ ساله‌ای را روایت می‌کند که از زندگی و روزمرگی آن به تنگ آمده است. گوزونوی دوربین روی دست فیلم سعی دارد تنهایی و التهاب این مرد را موکد کند.

جایزه بهترین فیلم مستند کشورهای اسکاندیناوی به فیلم “خون فنلاندی، قلب سوئدی” ساخته میکا رونکاینن تعلق گرفت. این فیلم مستند، داستان یکی از مهاجران فنلاندی را در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به همراه پدرش دنبال می‌کند که حالا از یکی از شهرهای فنلاند به گوتنبرگ سوئد بازگشته تا خاطرات کودکی‌اش را در این شهر بخاطر بیاورد.

به نوشته بی.بی.سی، جایزه افتخاری یک عمر فعالیت سینمایی به مارگارت فون تروتا، فیلمساز برجسته آلمانی اهدا شد. فون تروتا و اولیویه آسایا، فیلمساز شناخته شده فرانسوی، هر کدام به صورت جداگانه یک جلسه کارگاهی با حضور علاقه‌مندان برگزار کردند.

جایزه نیم میلیون کرونی لورنز نیز به فیلم “در جستجوی شوگرمن” که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم مستند سال هم هست، تعلق گرفت و جایزه فیلم برگزیده تماشاگران هم به فیلم “وجدا”ساخته حیفا ال منصور از عربستان تعلق گرفت که اولین فیلم تاریخ سینمای این کشور است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.