اژه ای: کل نظام در مبارزه با مواد مخدر وارد میدان نشده است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، غلامحسین محسنی اژه ای در همایش نقش دادستانی در پیشگیری و پیگیری جرایم مواد مخدر در مجتمع دادگاه های تجدید نظر استان خراسان رضوی افزود: امروزه بسیاری از مسئولان و مردم مواد مخدر را به عنوان یک معضل می دانند و از آن به عنوان یک تهدید یاد می کنند و این در حالی است که در همسایگی ما عمده مواد مخدر تولید می شود که پس از اشغال و حضور ناتو کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در این کشور دهها برابر افزایش یافته است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد : اشغالگران باحضور در کشور همسایه وظیفه دارند با این جرایم سازمان یافته مبارزه کنند اما نه تنها مبارزه نمی کنند بلکه موجب تشدید تولید مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی نیز شده اند که بخشی از آن برای ترانزیت و بخشی دیگر برای توزیع در ایران است.

محسنی اژه ای با بیان اینکه پشت قضیه مواد مخدر از توزیع تا توسعه آن مسائل سیاسی وجود دارد گفت: کشورهایی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنی دارند پشت این قضیه قرار دارند و کشورهای مافیای مواد مخدر نیز کار خود را می کنند.

دادستان کل کشور با بیان ایکه امروزه هزاران نفر از جوانان ما در معرض ابتلا به مواد مخدر قرار دارند و جمع زیادی از مردم نیز جان خود را در این زمینه از دست می دهند افزود: امروزه بر اثر مواد مخدر کانون های خانواده لطمه جدی دیده اند و درصدی از طلاق ها براثر اعتیاد به مواد مخدر است.

محسنی با تاکید براینکه مواد مخدر سبب بسیاری از جرایم خشن درکشور است گفت:علت برخی قتل های فجیع و مسائل خطرناک مانند قمه کشی ها و چاقوکشی نیز مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی است.

وی افزود : به عنوان نمونه جوانی سر پدر خود را با اره بردیده بود که وقتی از او سوال شد چطور شد که این کار را انجام دادی گفت مواد روان گردان مصرف کرده بودم و فکر می کردم تنه درخت را می برم.

وی گفت: مواد مخدر و به ویژه مواد مخدر صنعتی جوانان ما را از تحصیل، کار و زندگی ساقط کرده و برخی از خانواده های متدین و خوب جامعه براثر این معضل ضربه دیده اند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: باید این غده خطرناک تر از سرطان را عمل و جراحی کرد که هزینه هم دارد اما باید بدانیم وقتی عضو یا سرپرستی از خانواده اعدام می شود و یا به زندان می رود مسیر زندگی فرزندان وی نیز تغییر می یابد و اینها همه هزینه است.

ادامه دارد …

اجتمام** **۹۱۹۰** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۵۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.