اکبرآبادی: برگزاری جشنواره های بومی، دوستی‌ها را بیشتر می‌کند

در حاشیه جشنواره فرهنگی ورزشی ˝یل، تیر و تندر ˝

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی گفت: برگزاری جشنواره هایی نظیر یل، تیر و تندر موجب رشد برادری و مودت بین اقوام مختلف کشور می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از سایت خبری وزارت ورزش و جوانان مرضیه اکبر آبادی که در روز دوم برگزاری جشنواره یل، تیر و تندر به استان فارس و محل برگزاری این جشنواره سفر کرده بود، طی سخنانی گفت: برگزاری این قبیل برنامه ها بهانه ای برای در کنارهم بودن و تبادل فرهنگ ها و سنت اقلیم های مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: اصل و مبنای تجمع اقوام مختلف کشور در اینگونه جشنواره ها استفاده از فرهنگ پهلوانی و گرفتن اخلاق نیکو از پهلوانان برای جوانان است و امیدوارم جوانان حاضر در این مراسم بهره لازم را از برگزاری جشنواره یل، تیر و تندر ببرند.

بنا بر این گزارش سید غلامرضا کمانه مدیر کل وزش و جوانان فارس با تاکید بر حفط سنت های و آئین هایی باستانی کشور گفت: برگزاری این جشنواره ها الگویی از المپیک های باستانی در ایران است.

وی هدف از میزبانی سپیدان در این جشنواره را شناسایی استعداد ها در ورزش روستایی و عشایری عنوان نمود.

وی گفت: از آنجا که ورزش باید در اقصی نقاط استان انجام پذیرد و تنها معطوف به مرکز استان نباشد این جشنواره فرهنگی ورزشی را در منطقه خوش آب و هوای سپیدان برگزار نمودیم.

کمانه ایجاد شادی و شادابی در روحیه اهالی شهرستان را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها در منطقه سپیدان بر شمرد و گفت: برداشت ما از برگزاری جشنواره یل، تیر و تندر ، فرهنگی و اجتماعی است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در ادامه خاطر نشان کرد: ورزش زمانی رشد می کند که مردم به آن توجه کنند و از این رو باید با برگزاری مطلوب مسابقات و جشنواره های ورزشی زمینه حضور مردم را در صحنه های ورزشی فراهم آوریم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.