اکبرپور: مثل گلادیاتورها تمرین می‌کنیم/ با این همه ستاره بازیکن نمی‌خواستیم

محمدرضا تاج‌دوزیان/ سیاوش اکبرپور، بازیکن سختکوش و جالبی است. برخلاف چهره‌اش، احساساتی و مهربان است! مهاجمان زیادی دوست دارند زوج اکبرپور باشند چراکه می‌دود، تکل می‌زند، مدافعان را خسته می‌کند و پاس گل‌های زیادی می‌دهد؛ البته مهم‌تر از این‌ها معمولاً زوج‌های اکبرپور به عنوان آقای گلی می‌رسند، مثل رضا عنایتی، آرش برهانی و …

* تمرینات استقلال خوش می‌گذرد؟

خوش؟

* آره خوش. مگر قرار است بد بگذرد؟

بد که نمی‌گذرد اما واقعاً تمرینات بسیار سنگینی را پشت سر می‌گذاریم. فشار تمرینات واقعاً بالاست، مثل گلادیاتورها در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنیم. شاید این تمرینات خسته‌کننده باشد اما آثار سودمند آن را در طول فصل مشاهده می‌کنیم.

* آرش برهانی از شرایط خوب استقلال حرف زده، به نظر تو همه‌چیز مثبت بوده است؛ یارگیری، ‌نقل و انتقالات و…؟

نمی‌دانم چرا در این روزها مطالبی بیان می‌شود که کاملاً نادرست است. اتفاقاً استقلال در یارگیری عملکردی مناسب داشته و بازیکنانی را جذب کرده که بر اساس تفکرات مربی بوده است. بازیکنان بزرگی در استقلال هستند و تیم نیاز به تقویت داشت. مهم اسکلت فصل قبل بود که حفظ شد. وقتی رحمتی، منتظری، ‌عمران‌زاده، خسرو حیدری، برهانی، میداودی، زندی و… هستند، نیازی به مهره جدید نبود. تازه نفراتی که اضافه شدند مثل من، امیرحسین صادقی و هاشم بیک‌زاده که قرارداد امضا کردیم، سال‌ها در استقلال بازی کرده و باتجربه هستیم.

* این روزها همه از پرسپولیس و خریدهایش حرف می‌زنند؛ پرسپولیس فوق کهکشانی.

بازیکنانی که به پرسپولیس آمده‌اند، فوتبالیست‌های بزرگ و توانمندی هستند و به هیچ‌عنوان قصد بی‌احترامی ندارم اما واقعیت امر این است بازیکنانی که به استقلال و پرسپولیس می‌آیند، مثل هندوانه سربسته هستند. شرایط این دو تیم بزرگ با همه تیم‌ها متفاوت است. باید دید آیا بازیکنان تیم‌های دیگر باز می‌توانند در جمع سرخابی‌ها بدرخشند یا نه؟ ضمن اینکه پرسپولیس در فصل گذشته به رتبه دوازدهم رسید و تغییرات گسترده‌ای در این تیم به وجود آمد؛ برای همین بازیکنان زیادی از پرسپولیس جدا شدند و باید برای آنها جایگزین تعیین می‌کردند، در حالی که استقلال احتیاج به چنین تغییراتی نداشت.

* ترافیک خط حمله استقلال؛ چهار مهاجم به نام‌های اکبرپور، برهانی، میداودی و منوچهری. همه اینها توقع فیکس بازی‌کردن دارند.

استقلال برخلاف فصل پیش نمی‌خواهد از کمبود بازیکن در مواقع حساس ضربه بخورد. امسال باز درگیر سه جام لیگ‌برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هستیم؛ بنابراین باید در هر پست چند بازیکن درجه اول حضور داشته باشند.

* با این تراکم بازیکن، تیم به حاشیه کشیده نمی‌شود؟

نه؛ ‌با بودن امیر قلعه‌نویی حاشیه‌ای ایجاد نمی‌شود. هر بازیکنی که بخواهد بازی کند، باید در بالاترین حد آمادگی به سر ببرد و این باعث رقابت می‌شود. رقابت هم در مجموع به نفع تیم خواهد بود.

* خود تو در این رقابت به بازیکن ثابت تبدیل می‌شوی؟

سیاوش اکبرپور را دیگر همه می‌شناسند و با خصوصیات اخلاقی‌ام کاملاً آشنا هستند. عاشق رقابت هستم و می‌خواهم با تمام وجود در خدمت استقلال باشم. می‌خواهم این سال‌های نبودنم را جبران کنم. تا آخرین روز بازیگری‌ام نیز دیگر پیراهن تیم محبوبم را درنمی‌آورم. می‌خواهم با پیراهن استقلال خداحافظی کنم.

* امیر قلعه‌نویی گفته است این بازیکنانی که در تمرینات استقلال شرکت می‌کنند، باغیرت‌هایی هستند که تعصب دارند.

خود من وقتی با حاجی فتح‌ا…زاده درباره قراردادم جلسه داشتم، در عرض کمتر از دو، سه دقیقه قرارداد سفید امضا کردم. به موضوع مالی نیز کمترین توجهی نداشتم چون فقط استقلال مهم بود. به طور حتم بقیه نفرات نیز این‌گونه هستند و همه برای موفقیت و خوشحال‌کردن دل هواداران جمع شده‌اند. مشکلات مالی نیز به امید خدا حل خواهد شد و امیدوارم مسئولان مربوطه در این‌باره کمک حال باشگاه بزرگ استقلال باشند که میلیون‌ها هوادار دارد.

* پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می‌دانند.

استقلال در طول سال‌های پرافتخار حیاتش همیشه مدعی اصلی قهرمانی بوده و خواهد بود. شک نکنید برای قهرمانی استارت می‌زنیم و توانایی‌هایمان را نشان می‌دهیم. استقلال شانس اول قهرمانی است و البته در این راه رقیبانی همچون پرسپولیس نیز خواهیم داشت. خود من امیدوارم با استقلال هت‌تریک قهرمانی کنم. تا به حال دو بار به این مهم رسیده‌ام و امیدوارم لیگ دوازدهم سومین قهرمانی‌ام باشد.

* بحث شماره ۱۰ استقلال هم تمام شد. این شماره را میداودی می‌پوشد؟

بحثی نبود که شروع و تمام شود. روز اولی که به استقلال آمدم گفتم برای شماره پیراهن نیامده‌ام. شماره ۱۰ را دوست داشتم و زمانی در استقلال همین پیراهن را می‌پوشیدم ولی اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کردم. میداودی فصل پیش ۱۰ را پوشید و امسال نیز می‌پوشد.

*مثل اینکه شماره ۷ به تو می‌رسد.

شماره ۷ یا شماره دیگر فرقی نمی‌کند. امسال برای ثابت‌کردن خیلی چیزها به استقلال آمده‌ام. حالا چه ۷ بپوشم یا هرچه مربیان تصمیم بگیرند، در وهله اول می‌کوشم بازیکن تأثیرگذاری باشم.

*جام ملت‌های اروپا را تماشا می‌کنی؟

بله؛ این جام فرصت خوبی است تا از غول‌های فوتبال دنیا نت‌برداری کنیم. من می‌کوشم نکته‌ای جدید یاد گرفته و الگوبرداری کنم. سطح این بازی‌ها واقعاً بالاست. تیم‌های ضعیف در یورو حضور ندارند، بلکه ۱۶ تیم برتر اروپا برای قهرمانی می‌جنگند و تیم ضعیفی وجود ندارد.

*فکر می‌کنی کدام تیم قهرمان شود؟

آلمان‌ عالی کار کرده است. در مرحله گروهی با سه پیروزی و ۹ امتیاز قاطعانه صعود کرد و یونان را در مرحله حذفی با ۴ گل درهم کوبید. آنها شانس زیادی برای قهرمانی دارند؛ البته اسپانیا نیز چنین است و فکر می‌کنم این دو تیم به فینال برسند (این مصاحبه قبل از بازی دیشب فرانسه – اسپانیا انجام شد).

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.