اکبر اعلمی هم ثبت نام کرد

۱۹اردیبهشت،

روز چهارم؛ ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
اکبر اعلمی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

خبرگزاری فارس در این باره نوشت اعلمی یکبار دیگر شانسش برای عبور از فیلتر شورای نگهبان را امتحان کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، اکبر اعلمی دقایقی پیش برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

وی از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸ فرماندار مغان، معاون اداره کل امور انتظامی وزارت کشور، معاون اداره کل بازرسی وزارت کشور، معاون اداره کل دفتر مطالعات و تحقیقات سیاسی وزارت کشور و مدیر کل بازرسی بنیاد مستضعفان و جانبازان و مشاور سیاسی و اجتماعی سرپرست بنیاد بود.

اعلمی از سال ۶۹ تا ۷۸ روزنامه‌نگاری نیز می‌کرد و عضو هیئت تحریریه روزنامه سلام بود.

در سال ۱۳۷۸ کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه تبریز شد و به مجلس راه یافت.

اکبر اعلمی توانست در انتخابات مجلس هفتم از شورای نگهبان تائید صلاحیت گرفته و به عنوان نماینده مجلس هفتم انتخاب شود. در مجلس هفتم وی همراه با فراکسیون اقلیت مجلس از منتقدین دولت نهم بود.

در تمام دوران نمایندگی در دو مجلس ششم و هفتم عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» و دو سال رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما بود.

البته اعلمی بعد از آن در انتخابات مجلس هشتم و انتخابات ریاست جمهوری هم رد صلاحیت شد و جالب است که یک بار دیگر با حضور در این عرصه قصد دارد شانسش را برای عبور از فیلتر شورای نگهبان امتحان کند.

البته روز ۴ اردیبهشت ماه بود که اکبر اعلمی با حضور در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در انتخابات پیش رو کاندیدهای اصلاح طلب واقعی حضور ندارد و به نظر می‌رسدکه بعضی از جریانات طبق معمول می‌خواهند بعضی اشخاص را به عنوان اصلاح طلب معرفی کنند، بنده به این نتیجه رسیدم که به عنوان یک شخصیت اصلاح طلب وارد میدان رقابت‌ها شوم.

وی افزود: شعاری که انتخاب کرده ام «احیای منشور نوفل لوشاتو» است که ان شاءالله برای توضیح این شعار بیانیه‌ای صادر خواهم کرد.

اعلمی ادامه داد:هر انقلابی مبتنی و متکی بر مجموعه ای از شعارها و وعده‌های رهبران انقلاب‌ها است؛ نظر به اینکه مهمترین بخش شعارهای رهبران انقلاب در نوفل لوشاتو صورت گرفت، من از عنوان منشور نوفل لوشاتو استفاده می‌کنم.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان یک فرد مستقل وارد عرصه شدم و از آنجا که چهره شاخص اصلاح طلب معرفی نشده، احساس کردم که باید در صحنه حضور یابم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.