اکبر عبدی با دو نقش متفاوت در جشنواره فجر + عکس

آدم باش و قندون جهیزیه از جمله فیلمهایی هستند که اکبرعبدی با ایفای نقش در آنها امکان حضور در جشنواره فیلم فجر راخواهد داشت.

اکبر عبدی در جشنواره فیلم فجر امسال نیز حضور دارد. سینمای ایران سالهاست که نمی تواند جشنواره ها را بدون اکبر عبدی برگزاری کند. بازیگری که به قول خودش از نقش کودک قنداق شده تا نقش پیرزن ۸۰ ساله را بازی کرده و از جوایز جشنواره فیلم فجر تنها دو سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم‌های «مادر» و «خوابم می‌آد» را دریافت کرده است.
اکبر عبدی در قندون جهیزیه

سال گذشته اکبر عبدی با فیلم‌های «معراجی‌ها» و «خواب‌زده‌ها» در جشنواره حضور داشت. او در «معراجی ها» نقش یک شهید را بازی کرد و در «خواب‌زده‌ها» برای سومین بار است که پس از فیلم های «آدم برفی» و «خوابم می آد» در نقش یک زن حاضر می شود.

فیلمهای «آدم باش» به کارگردانی مجید جوانمرد و «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی پور از جمله فیلمهایی هستند که اکبرعبدی با آنها امکان حضور در جشنواره فیلم فجر را خواهد داشت. عبدی در آدم باش نقش یک پیرمرد را با یک گریم متفاوت بازی می‌کند.

جوانمرد درباره همکاری با اکبر عبدی در فیلم ادم باش اظهار داشته است که عبدی در این فیلم گریمی متفاوتی را دارد که او را لااقل ۵۰ سال پیرتر کرده و در نقش پدربزرگ امین حیایی بازی می‌کند.
اکبر عبدی در آدم باش

علی ملاقلی پور کارگردان «قندون جهیزیه» هم در پاسخ به این سؤال که چقدر سعی کرده است از ظرفیت بازیگری اکبر عبدی استفاده کند تا از نقشهای تکراری چند سال اخیرش فاصله بگیرد، بیان کرد: من سعی کردم که کمی فضای کار آقای عبدی عوض شود و کارهایی را که قبلاً در فیلم‌های دیگر بازی کرده است در این فیلم ندارد، البته اکبر عبدی این‌قدر نقشهای خوب و متنوع بازی کرده است که هرکسی بخواهد با هر بازی و گریمی فیلم بسازد، دیگر نقشی را به جا نگذاشته است.

عکسهای اکبر عبدی در فیلم «قندون جهیزیه» را می توانید در زیر بینید. عکاس فیلم: سمیه میری. 

– .
Want something else to read? How about ‘Grievous Censorship’ By The Guardian: Israel, Gaza And The Termination Of Nafeez Ahmed’s Blog

ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.