اکتیون جوان+تصاویر یک شاسی بلند کوپه به ایران می آید

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

اکتیون جوان+تصاویر یک شاسی بلند کوپه به ایران می آید

اکتیون جوان+تصاویر
یک شاسی بلند کوپه به ایران می آید

ممتازنیوز: نیو اکتیون تنها خودروی شاسی بلند کوپه ایران با ویژگی های آفرود در راه است.

به گزارش ممتازنیوز، شرکت سانگ یانگ در اواخر سال ۲۰۰۵ با اتمام تولید نسل سوم کوراندو وقبل از معرفی نسل چهارم آن، خودروی اکتیون را بعنوان برگ برنده ای در برابر رقبا، به بازار معرفی کرد.
این خودرو که در کلاس Compact SUV قرار دارد و برای اولین بار با طراحی کوپه شاسی بلند Sport Utility Coupe تولید و در سال ۲۰۰۶ به بازار وارد شد.
چند سال بعد نیز در ادامه تولید خودروی Musso Sport که همان وانت موسو بود خودروی Pickup یاSUT اکتیون نیز تولید شد. نام گذاری اکتیون برگرفته از کلمات Action+Youngاست که نشان از چابکی و جوانی خودرو و گروه مخاطبان آن دارد.
اکتیون اولیه بر روی پلتفرم موتوری M111.970 مرسدس بنز ساخته شده و در ایران با همین موتور بنزینی به حجم ۲۳۰۰ سی‌سی و توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۴ نیوتن متر ارائه شده است، نکته مهم دیگر اینکه سیستم انتقال نیرو مجهز به گیربکس ۶ دندهتولید شرکت Borg Warner آمریکا است که توسط شرکت معتبر استرالیایی Drivetrain Systems International مونتاژ می‌شود.
اکتیون در مدل‌های ۲WD و ۴WD (تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل) به بازار معرفی شده و تنها خودروی شاسی بلند کوپهایران در کلاس Compactاست که دارای شاسی مستقل فولادی است.
سیستم تعلیق جلو در این خودرو از سیستم جناقی دوبل آزاد با فنرهای پیچشی سود برده و در قسمت عقب نیز از اتصال پنج مفصلی با فنرهای پیچشی و میل موج گیر و میل تعادل استفاده شده است که روی هم می‌توانند خاطره یک سواری خوب و متعادل را از این شاسی بلند آفرود به ارمغان بیاورند.
همچنین در بخش ایمنی نیز به کمک سیستم‌هایHDC, EBD, ESP, ABS و در نهایت سیستم ضد واژگونیARP اطمینان کافی از تعادل و ایمنی در هنگام استفاده از این خودروی شاسی بلند همراه خواهد بود.
از امکانات و تجهیزات رفاهی اکتیون می‌توان به دی‌وی‌دی و نویگیشن فارسی، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های چرم سرنشینان جلو و عقب، سانروف، دوربین دنده عقب، رینگ ۱۸ آلومینیومی، ایربگ‌های جلو و پرده‌ای جانبی و … اشاره کرد.
اکتیون تنها شاسی بلند آفرودی است که که ویژگی های دو خودروی کوپه و SUV را یکجا داراست و می‌تواند بهراحتی هر چه تمام هم درمسیرهای آفرود و هم در مسیرهای شهری یا آنروداز کیفیت بالای رانندگی با آن لذت برد.
گروه صنعتی رامک خودرو نماینده انحصاری شرکت سانگ یانگ کره جنوبی بزودی نسل دوم خودروی اکتیون را با نام نیو اکتیون با بازار خودروی کشور عرضه خواهد کرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.