اکثریت مردم ایران در انتخابات شرکت می‌کنند

۳۰اردیبهشت،

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
با نزدیک شدن به یازدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوی و انتخابات شوراهای شهر و روستا، رسانه‌های کشور با انجام نظرسنجی نظر مردم را دربارهٔ رای‌گیری آتی جویا شده‌اند.

به گزارش شبکه پرس تی وی، برپایه نظر سنجی تازهی که از سوی رسانه‌های ایران انجام شده است، اکثریت اشخاص واجدالشرایط در تهران گفته‌اند به طور حتم در انتخابات آتی شرکت خواهند کرد.

در مجموع چهار هزار تن از ایرانی‌های بالای ۱۸ سال در این نظرسنجی تلفنی شرکت کرده‌اند.

بیش از ۶۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که رای خواهند داد، این در حالی است که ۱۱ درصد اظهار کرده‌اند رای نمی‌دهند و نزدیک به ۲۸ درصد نیز گفته‌اند که هنوز در این‌باره تصمیمی نگرفته‌اند.

یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز جمعه، بیست و چهارم خرداد (۱۴ ژوئن ۲۰۲۲) برگزار خواهد شد. رئیس‌جمهور ایران به مدت چهار سال و از طریق برگزاری انتخابات سراسری برگزیده خواهد شد.

چهارمین انتخابات شورهای شهر و روستا نیز قرار است در تاریخ ۲۴ خرداد و همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

شوراهای شهر و روستا مجمع‌هایی محلی می باشند که با رای مردم در تمامی شهرها و روستاهای سراسر ایران انتخاب می‌شوند. اعضای این شوراها در هر شهر و یا روستایی برای یک دوره ۴ ساله انتخاب می‌شوند.

این شوراها مسئول انتخاب شهردار، نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و طرح‌ریزی و شرکت در اجرای مسائل جامعه، اقتصادی، فرهنگی، تحصیلی و دیگر امور رفاهی می باشند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.