اکثر تبلیغات ماهواره ای دانشگاه ها کلاهبرداری است/دانشگاه ها فقط به فکر درآمد زایی می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

در پی افزایش تبلیغات ماهواره ای دانشگاه های خارجی:

با توجه به افزایش تبلیغات ماهواره ای دانشگاه های خارجی، وزارت علوم معتقد است اکثر این دانشگاه ها مورد تایید نمی باشند و فقط به فکر سود آوری می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران: این روزها شبکه های ماهواره ای و اینترنتی پر شدند از تبلیغات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور که با ارائه تصاویر رو یا گونه از تحصیل در دانشگاه های کشور های خارجی می خواهند که از این دانشگاه ها مدینه فاضله بسازند.براساس آمار ها ۸۰ هزار جوان ایرانی در دانشگاه های خارجی مشغول به تحصیل می باشند و این آمار وقتی تعجب برانگیز می گردد که بدانیم ۷۵ هزار نفر این تعداد دانشجوی دوره کارشناسی می باشند و این در حالی است که امسال در مرحله اول کنکور بیش از ۲۵۰ هزار صندلی دانشگاه هی داخل خالی مانده است.

دکتر حسین شفیعی قائم مقام دانشگاه تربیت معلم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در مقطع کارشناسی هیچ نیازی نمی باش که هیچ دانشجویی مسافرت کند و کسانی که مسافرت نمودند عموماً آسیب دیدند و به ویژه از نظر بحث فرهنگی به سبب این که مغایر با فرهنگ آن کشور نبودند از نظر روحی صدمه دیدند.

 کسانی که به خارج از کشور می روند اکثراً معدل پایینی دارند

مجلس آرا مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم در ادامه افزود: اشخاصی که به خارج از کشور می روند کسانی می باشند که در دوره ۱۲ ساله راهنمایی و دبیرستان و دبستان از معدل های پایینی برخوردار بودند و در دانشگاه هایی درس می خوانند که سطح پایینی دارد و اکثراً مورد تایید وزارت علوم نمی باش.

وی گفت: پیشنهاد می گردد دانشجویان پیش از عزیمت به خارج از کشور نسبت به دریافت اطلاعات دانشگاه آن کشور از وزارت علوم اقدام نمایند.

 تبلیغات ماهواره ای دانشگاه ها کلاهبرداری است

بنا به این گزارش تفسیری: بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش عالی کشور بر این باور می باشند که خروج دانشجویان فرار مغزها محسوب نمی شود و حتی خروج دانشجویان برای کشور های دیگر به نوعی درآمد زایی حساب می آید چرا که محمد خالدنورالدین وزیر آموزش مالزی در سخنرانی گفته که هر یک از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در مالزی سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون برای کشور درآمد دارند که با توجه به بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل ، درآمد سالانه مالزی از این محل به ۵ میلیارد رینگت می رسد.

متکان معاون امور مالی اداری وزارت علوم در ادامه افزود: کسانی که تبلیغ می نمایند مثل این است که یک کالایی را که تقلبی است در ویترین قرار می دهند و وقتی که از نزدیک آن را می بینیم تازه متوجه تقلبی شدن آن می شویم.

وی گفت: متاسفانه این موسسات قول هایی که دادند همگی دروغ بوده و بسیاری از خانواده ها از این ها شکایت نمودند و ما از طریق مقامات قضایی پیگیری نمودیم و دیدیم که اکثر این تبلیغات کلاهبرداری است و پول های کلانی را از دانشجویان می گرفتند و دانشجویان را در بدترین مکان ها اسکان می دادند و دانشگاه ها نیز مورد تایید نبوده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.