اکثر روس‌ها از فروپاشی شوروی سابق افسوس می‌خورند

۱۰م دیماه ،

novosti-24.jpg

نتایج یک نظرسنجی که در آستانه بیست و یکمین سالگرد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق انتشار یافت نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد روس‌ها هنوز از فروپاشی شوروی سابق افسوس می‌خورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری راشا تودی، با این حال نتایج این نظرسنجی که از سوی مرکز تحقیقات “نظر عمومی روس‌ها” (VCIOM) انجام شد، نشان داد که این رقم در مقایسه با سال قبل حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، یک سوم روس‌ها از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی افسوس نمی‌خورند و این رقم در مقایسه با نظرسنجی‌ که در سال ۲۰۰۲ انجام شد شش درصد افزایش یافته است.

اتحاد جماهیر شوروی ۲۱ سال پیش فروپاشید.

اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی که حسی نستالژیک نسبت به دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق دارند، اشخاصی می باشند که سن‌شان ۴۵ سال و بالاتر است. این اشخاص دارای سطح تحصیلات پایین می باشند و به اینترنت دسترسی ندارند.

در همین حال اشخاص جوانتر و کاربران فعال اینترنت که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، اعلام کردند که زندگی در روسیه مدرن را ترجیح می‌دهند.

دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که اتحاد جماهیر شوروی دورانی بود که در آن فرهنگ و اقتصاد مردم شاهد شکوفایی و توسعه بود.

در همین حال ۲۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که معتقدند دوران شوروی سابق دوره‌ای بود که در آن وضعیت فرهنگ و اقتصاد مردم با رکود و افول مواجه بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.