اکسپو می‌تواند بهانه‌ای برای رقابت گالری داران باشد

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۴:۳۱:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- قانونی وضع شود که بخشی از مالیات موسسات صرف خرید آثار هنری شود
ابراهیم حقیقی؛ هنرمند گرافیست معتقد است: برگزاری اکسپو یکی از قدم‌هایی است که برای فروش آثار هنری برداشته می‌شود و برای اینکه چرخه خرید و فروش آثار بهتر فعالیت کند، هرچه از گالری داران حرفه ای دعوت شود کمک بیشتری در این زمینه به برگزار کنندگان اکسپو می‌کند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، این هنرمند گرافیست خاطرنشان کرد: باید برگزاری اکسپوها تداوم داشته باشد چرا که تداوم نشان می‌دهد این امر همیشگی است. ضمن اینکه باید به خریداران آموزش داد که اثر هنری ارزشمند است و با گذشت زمان ارزش افزوده پیدا می کند.
وی ادامه داد: جامعه هدف برگزار کنندگان اکسپو به چند دسته تقسیم می‌شوند. عده ای از این جامعه علاقه مند به خرید آثار هنری هستند ولی از نظر مالی توان خرید اثار هنری را ندارند. عده ای نه علاقه دارند و نه توان خرید دارند و دسته سومی هم هست که توان خرید دارند اما اطلاعاتی ندارند. در واقع برگزار کنندگان اکسپو می بایست این فرهنگ سازی را برای همه اقشار جامعه ایجاد کرده و فضای خرید آثار هنری را برای همه فراهم کنند.
حقیقی اظهار کرد: نمی‌توان از مردم توقع داشت که در ابتدای مسیر، گام‌های بلندی بردارند، اما راه‌هایی وجود دارد که دولت می‌تواند با اعمال آنها به اقتصاد هنر در کشور کمک کند. مثلا قانونی وضع کنند که موسسات آزاد و دولتی ۱۰ درصد از مالیاتی را که قرار است سالانه بپردازند، از یک گالری معتبر، اثر هنری بخرند، این سریع‌ترین راه برای ایجاد چنین درکی است.
وی خاطرنشان کرد: اکسپو باید بهانه‌ای باشد که گالری‌داران بتوانند در آن برای فروش آثار هنری رقابت کنند. به این معنی که اکسپو به تنهایی هویتی ندارد و فقط باعث می‌شود چند گالری دور هم جمع شوند و آثار هنری را عرضه کنند.
اکسپو ۹۱ (نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور) از سوی بنیاد فرهنگی ، هنری رودکی تا ۲۵ تیر ماه در تالار وحدت ادامه دارد

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۶۳۱۴۲۹۲۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.