اکسیر: این انتخاب گوارای وجود استاد قزوه باشد

۱۳م اسفند ،

اکسیر درباره انتخاب علیرضا قزوه به عنوان یکی از شاعران مردمی در جشنواره شعر فجر به خبرآنلاین، گفت: «اگر استاد قزوه از اول انقلاب در شعر و ترانه سهم عمده‌ای دارند و اگر همان شخصیتی است که یک دهه پیش شعر «مولا ویلا ندارد» را که شعر جذابی دربارهٔ زور و ترویز است در حادترین شرایط ایران سرود، معتقد است که انتخاب او به عنوان شاعر مردمی عادلانه است این انتخاب گوارای وجودش باشد.»
 

اکسیر ادامه داد: «همان‌طور که از احمدرضا احمدی در جشنواره تقدیر شد کاش در میان انتخاب شاعر مردمی یک شاعر نواندیش هم انتخاب می‌شد، چرا که با این وضعیت معلوم بود که انتخاب دو شاعر مردمی؛ انتخاب قشری از مردم است که با با شعرهای آیینی و مذهبی فقط آشنا می باشند.»
 

او دربارهٔ مکانیسیم انتخاب شاعر مردمی بر این باور است که نظرسنجی دربارهٔ شاعر مردمی باید در در مجامع آزاد و فرهنگسراها و دانشگاه‌ها انجام می‌شد و علاوه بر شاعران آیینی یکی از شاعران نوگرا نیز که شعر روز معرفی کرده در نظرسنجی بود.
 

اکسیر در عین حال اعتقاد دارد در قسمت ترانه و شعر انقلاب حق قزوه هست که به عنوان شاعر مردمی انتخاب شود، چرا که ما او را شاعر عادلی می‌شناسیم؛ ولی کاش قشر دیگری از مردم هم این پرسش‌نامه‌ها را پر می‌کردند و شاعر نوگرایی هم انتخاب می‌شد.
 

او البته شاعری را مردمی می‌داند که در دل مردم باشد و کتاب‌هایش تیراژ بالایی داشته باشد؛ شمارگانی که واقعی بوده و تیراژ کتاب در بخش آزاد می‌تواند مهم باشد. در بخشی که دولتی است مهم نیست قشر خاصی را برای خود انتخاب می کنند کاش از شاعران نوگرا هم سئوال می شد.
 

اکسیر تاکید دارد که قزوه و حمیدرضا برقعی از خانواده شاعران می باشند و اظهار امیدواری می‌کند در نودمین جشنواره شعر فجر جایی برای شعر طنز باز کنند؛ چرا که جای طنز در این میان خالی است.
 

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.