اکس۴؛ شاسی بلند تازه ب ام و

۱۴فروردین۱۳،

اکس۴؛ شاسی بلند تازه ب ام و

Bookmark and Share

ب ام و در پاسخ به افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی بلند کوچک قصد دارد از سال آینده مدل تازه به نام اکس ۴ را به بازار عرضه کند. کارخانه آلمانی پیش از رونمایی از کانسپتی از این خودرو در نمایشگاه خودروی شانگهای تصاویری از آن را منتشر کرده است.

اکس۴ برروی شاسی مدل اکس۳ ساخته می‌شود و دو خودرو ساختار مشترکی دارد. به جز آیینه‌ها و چراغ‌های جلو خودرویی که سال آینده به بازار فرستاده خواهد شد شباهت بسیاری به این کانسپت دارد. 

ب ام و دربارهٔ قوای محرکه این ماشین اطلاعاتی منتشر نکرده است اما گمان می‌رود موتورهای این خودرو هم با اکس۳ مشترک باشد که در این صورت موتوری دولیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و یا موتوری سه لیتری شش  سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار روی ماشین سوار خواهد شد. 

طول خودرو ۴۶۴۸ میلی‌متر، عرضش ۱۹۱۵ میلی‌متر و ارتفاع اکس۴ ۱۶۲۲ میلی‌متر است. فاصله دو محور هم ۲۸۱۰ میلی‌متر است. خودرو ظاهری اسپرت و عضلانی شبیه به مدل اکس ۶ دارد و رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی به اسپرت بودن ماشین افزوده است. 

اکس۴؛ شاسی بلند تازه ب ام و

در دوماه اول سال جاری میلادی ۲۶ درصد کل فروش ب ام و در اروپا از مدل‌های سری اکس بوده  که شامل مدل‌های اکس۱، اکس ۳، اکس۵ و اکس ۶ است. در آمریکا از هر ده ب ام و که فروخته می‌شود چهار دستگاه از سری اکس است. 

در حالی که بازار خودرو در اروپا در حال رکود است، فروش خودروهای بیابانی لوکس بدون وقفه رشد می‌کند. در سال ۲۰۱۱ در این بازار با رشدی ۲۴ درصدی ۴۰۷ هزار و ۵۱۲ دستگاه فروخته شد.

اکس ۴، ب ام و سری ۴ کوپه، که امسال به بازار عرضه می‌شود، و سری ۴ کانورتبل که سال آینده به بازار می‌آید سه مدلی می باشند که با هدف جذب خریداران جوانی ساخته شده است که آماده‌اند برای ماشینی لوکس قیمت بیشتری پرداخت کنند. 

ب ام و هنوز قیمت اکس۴ را هم اعلام نکرده اما بدون شک اکس۴ گرانتر از اکس۳ با قیمت ۳۶۴۰۰ یورو به بازار عرضه می‌شود.  

برچسب ها : نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۲ | ب ام و | اکس۴ | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۴/۰۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.