اکس باکس وان قفل منطقه‌ای ندارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مایکروسافت پس از چندین روز شایعه که کنسول اکس باکس وان دارای قفل منطقه‌ای است زبان گشود و اعلام کرد چنین چیزی صحت ندارد.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کنسول خانگی نسل هشتمی مایکروسافت یعنی اکس باکس وان، قفل منطقه‌ای نخواهد داشت که این موضوع می‌تواند برای طرفداران و دوست‌داران این کنسول بازی آمریکایی خبر مسرت بخشی باشد.
 
چند روز پیش شایعه شد که در اکثر کشورهای اروپایی، عرضه‌ی این کنسول به تعویق افتاده و به سال ۲۰۲۴ موکول شده در حالی که همین کنسول در آمریکا و کشورهای درجه یک اروپایی در همان نوامبر سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود و کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی هم باید در سال ۲۰۲۴ منتظر این کنسول باشند. از طرفی دیگر رقیب اصلی این کنسول یعنی پلی استیشن ۴ احتمالا در تمامی مناطق در سال ۲۰۲۴ منتشر شود.
 
این شایعه پس از درز اطلاعات تائید شد و طرفداران این کنسول در کشورهای درجه دو و سه (از نگاه مایکروسافت) را اندکی نگران کرد. اما پس از آن نیز تائید شد که این کنسول قفل منطقه‌ای نخواهد داشت. فرض مثال کنسولی که قفل منطقه‌ای داشته باشد اگر در انگلستان خریداری شود، فقط بازی‌های همان کشور را اجرا می‌کند و از همان آدرس ip می‌توان به انجام بازی آنلاین پرداخت و مشکلاتی از این قبیل اما مایکروسافت خبر داد که اگر در کشورهایی همچون دانمارک، سوئیس و … زندگی می‌کنید اگر بخواهید می‌توانید از هفت کشور مورد تائید انگلستان، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش و فرانسه کنسول خود را در سال ۲۰۲۴ خریداری کنید و مشکلی از قبیل اجرای بازی‌ها و آنلاین بازی کردن نداشته باشید.
 
با توجه به اینکه خاور میانه و به طور کلی آسیا (حتی ژاپن) از نگاه مایکروسافت در مراحل بعدی قرار گرفته، می‌توان خوشحال بود که برای تجربه‌ی اکس باکس وان لازم نیست ۶ ماه یا حتی اندکی بیشتر منتظر ماند. گرچه با اندکی اختلاف زمانی، این کنسول در مناطق آسیایی و خاورمیانه هم منتشر می‌شود و می‌توان این کنسول را با قیمتی منطقی‌تر تهیه نمود.
 
اکس باکس وان در نوامبر امسال در آمریکای شمالی و ۷ کشور اروپایی به همراه کنترلر حرکتی کینکت ۲٫۰ با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.