اگر آمریکا صداقت داشته باشد بازی برد-برد امکان پذیر است

حسن روحانی:

ایران > سیاست‌خارجی
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قطعا آمریکا به دنیال جنگ با ایران نیست، گفت: اگر آمریکایی‌ها صداقت نشان دهند و آماده حل معضلات بین دو کشور باشند بازی برد-برد امکان پذیر است.

به گزارش مهر، حسن روحانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در یک برنامه تلویزیونی در مورد روابط ایران و آمریکا گفت: من جنگ را قبول ندارم. جنگ ما و آمریکا نه به نفع ماست و نه به نفع آمریکا. فکر نمی‌کنم در این مقطع آمریکایی‌ها به دنبال جنگ با ایران باشند. شاید بوش در مقطعی به دنبال جنگ با ایران بوده باشد، اما امروز این شرایط وجود ندارد چون آمریکا می‌داند که آثار این جنگ چقدر برای منطقه و منافع آمریکا مخرب خواهد شد. پایان تخاصم بین ایران و آمریکا جنگ نخواهد بود، البته شاید اسرائیل به دنبال این باشد اما قطعاً آمریکایی‌ها به فکر جنگ با ایران نیستند.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها صداقت نشان دهند و آماده حل معضلات بین دو کشور باشند بازی برد – برد امکان‌پذیر است.

روحانی همچنین در مورد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: من فکر می‌کنم انتخابات پیش رو اهمیت بسیاری دارد. به سبب همین جوی که دشمن برای کشور ما به وجود آورده است حضور ما در انتخابات بسیار مهم است. این انتخابات باید نقص بعد از انتخابات قبل را بپوشاند و انتخاباتی برگزار شود که دنیا جلوی عظمت ملت ایران سر خم کند. همه ما باید از امروز مراقب رفتارمان باشیم.

وی خطاب به کسانی که از امکانات ملی استفاده می‌کنند و این امکانات در اختیارشان است، گفت: من خواهش می‌کنم به گونه‌ای عمل کنند که مردم حس کنند هیچ کس به دنبال یک کاندیدای خاص نیست و این مردم می باشند که انتخاب می‌کنند. اگر نوع رفتار و بیان ما به گونه‌ای باشد که شائبه‌ای ایجاد کند که شاید فلان کاندیدا مدنظر هست، فضا از فضای قانونی و نشاط آور خارج می‌شود. اگر همه به قانون مقید باشند هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. قانون‌گرایی باید پررنگ باشد و همه آن را حس کنند. اساس انتخابات اساس اعتماد و امانتداری است. در انتخابات ریاست جمهوری قوه مجریه کشور به دست مردم ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب به سبب امید و اعتماد ملی و همین‌طور وحدت مردم پیروز شد. اگر وحدت و امید و اعتماد نبود مگر پیروزی ما میسر بود؟ انتخابات مقطعی است که باید با امید و اعتماد و وحدت سراسری برگزار شود. نباید بگذاریم انتخابات خوب ریاست جمهوری یازدهم به مسائلی آلوده شود که شکوه و عظمت حضور مردم کمرنگ شود.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.