اگر اصغر اسکار بگیرد

«اگر اصغر اسکار بگیرد» عنوان فیلم کوتاهی است به کارگردانی رضا کاظمی که در آخرین روزهای سال ۹۰ تصویربرداری‌اش به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، کاظمی مسئول بخش سینمای ایران ماهنامه سینمایی فیلم که او را بیش‌تر به عنوان منتقد فیلم می‌شناسیم، درباره‌ چگونگی شکل‌گیری ایده این فیلم چنین می‌گوید: «شب اسکار، به دنبال راهی بودم تا بتوانم مراسم را زنده ببینم و آخر هم موفق نشدم. همین ماجرا بلافاصله ایده‌ای را برای یک فیلم کوتاه به ذهنم آورد. اما خیلی زود و پس از شرکت در یک جلسه‌ نقد فیلم دانشجویی و مواجهه‌ با ابعاد مهم‌تر این پدیده،‌ آن ایده را به‌کلی کنار گذاشتم و سراغ قصه‌ی تازه‌ای رفتم که هم به دغدغه‌های همیشگی‌ام نزدیک‌تر باشد و هم نگاهی ضمنی به پدیده‌ فراگیر و تاریخی موفقیت فرهادی و فیلمش داشته باشد.»

او درباره‌ی عنوان فیلم چنین توضیح می‌دهد: «فرهادی و فیلمش بهانه‌ اصلی شکل‌گیری این فیلم کوتاهند و در حاشیه‌ قصه‌ قرار دارند. دنبال قصه‌ کلاسیکی هم نبودم. می‌خواستم حال‌و‌هوای بخشی از جوان‌های این زمانه را به تصویر بکشم.»

تصویربرداری «اگر اصغر… » برعهده منصور حیدری است که پیش از این کارهای متعددی در زمینه‌ فیلم کوتاه و مستند انجام داده و مدیر فیلم‌‌برداری فیلم بلند و تحسین‌شده‌ی اوریون به کارگردانی علی زمانی هم بوده است.

تدوین فیلم را هم فردین صاحب‌الزمانی انجام داده است. محمد علی‌محمدی و سهیل ساعی دو بازیگر اصلی فیلم هستند که در فیلم کوتاه قبلی کاظمی با عنوان با تشکر از ؟، علی و نازی هم نقش‌های اصلی را برعهده داشتند.

کاظمی از دلیلش برای انتخاب مجدد این دو بازیگر که بیش‌تر فعالیت‌شان بر تئاتر و تعزیه متمرکز است می‌گوید: «قصد نداشتم دوباره سراغ همان بازیگران بروم و با دو نفر دیگر صحبت کرده بودم اما باز هم درست یکی دو روز مانده به تصویربرداری به این فکر افتادم که قصه‌ام یک جورهایی امتداد همان قصه‌ی قبلی است و بهتر است باز هم از همراهی این دو بازیگر مستعد تئاتر بهره بگیرم. وسوسه‌ی ساختن یک سه‌گانه با این دو نفر هم طبعا برایم مطرح است. مطمئنم بازی‌ متفاوت و خوب این دوستان بالاخره یک جایی دیده خواهد شد.»

تصویربرداری فیلم کوتاه اگر اصغر اسکار بگیرد پس از ۳ جلسه، ۲۷ اسفند به پایان رسید و فیلم در مرحله‌ی تدوین است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.