اگر اصولگرایان به دنبال انتخاب «صالح مقبول» به جای «اصلح» می باشند؛ پایداری با اصولگرایان وحدت نمی‌کند

۱۵ام بهمن ،

حجت‌الاسلام روانبخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه سازوکار بعضی از اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، این روزها در قالب ائتلاف ۱+۲ درحال پیگیری‌ است، گفت: اگر سایر اصولگرایان به دنبال انتخاب «صالح مقبول» به جای «اصلح» می باشند، پایداری با اصولگرایان وحدت نمی‌کند.

“حجت الاسلام‌والمسلمین قاسم روانبخش” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ استراژی انتخاباتی “جبهه پایداری” در انتخابات “ریاست جمهوری” سال آینده اظهار داشت: جبهه پایداری به دنبال “انتخاب اصلح” است؛ اگر سایر اصولگرایان معتقد به انتخاب اصلح باشند می توان با آنها به وحدت رسید.

حجت‌الاسلام روانبخش گفت: اگر سایر اصولگرایان از انتخاب اصلح کوتاه آیند و به “صالح مقبول” بسنده کنند، جبهه پایداری ار انتخاب اصلح کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه سازوکار بعضی از “اصولگرایان” در انتخابات مجلس شورای اسلامی، این روزها در قالب ائتلاف ۱+۲ درحال پیگیری‌ست، عنوان کرد: این ائتلاف سازوکار رسیدن به وحدت نیست، چراکه هیچ مبنای شرعی ندارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: سه شخصیت سیاسی با یکدیگر ائتلاف کرده و قرار گذاشته‌اند در صورت پیروزی هریک از آنها در نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، ۲ نفر دیگر از وی حمایت کنند؛ این رویکرد به هیچ وجه  به معنای حمایت از گزینه اصلح در انتخابات نیست.

حجت‌الاسلام روانبخش همچنین عنوان کرد: ممکن است در نظرسنجی‌های مورد نظر این ائتلاف، یک نفر، یک درصد از دیگری پیش بیفتند، اما شاید حقیقت این باشد که آن که درصد کمتری رای آورده “اصلح” باشد؛ آیا اینجا مبنای شرعی برای حمایت جریان‌های اصولگرایی از فردی که اصلح نیست اما در نظرسنجی امتیاز آورده است، وجود دارد؟

وی دربارهٔ این نکته که «اعضای ائتلاف ۱+۲ اعلام کرده‌اند درب ائتلافشان به روی همه جریان‌های اصولگرایی باز است»، تصریح کرد: مهم این است که این ائتلاف سه نفره بر روی ریشه محکمی استوار نشده‌است و ممکن است سایر جریان‌های اصولگرایی اعضای این ائتلاف را به طور کلی قبول نداشته باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.