اگر امروز آمریکا می گوید به دنبال براندازی نظام اسلامی نیست از برکات مقاومت ملت ایران است

فروردین ۱۴۰۳

مشروح سخنان قالیباف پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران :

شهردار تهران گفت:اگر امروز رئیس جمهور آمریکا تاکید می کند که به دنبال براندازی نظام اسلامی نیست از برکات مقاومت ملت ایران است که تمام دشمنان را از تهدید انقلاب ناامید کرده است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر محمد باقر قالیباف در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه رزمندگان و ایثارگران گفت : ما امروز همه عزت و آبروی خود را مدیون دوران دفاع مقدس و رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان هستیم . روزهایی که به صورت عملی معنی روحیه جهادی را با گوشت و پوست و استخوان خود درک  کردیم .
 
وی با بیان این که نماز جمعه نماد مردم سالاری دینی است ، افزود : در تمام سالهای دفاع مقدس نماز جمعه بزرگ ترین پشتیبان جبهه ها بود . نماز جمعه ها حلقه ارتباطی میان جبهه و پشت جبهه بود . در این جاست که می بینیم سیاست هم می تواند عبادت باشد . اگر سیاست ناب اسلامی را دنبال کنیم حتما عبادت کرده ایم .
 
قالیباف ادامه داد : اگر هنگامی که به مردم دربارهٔ کارنامه و برنامه مان گزارش می دهیم دست و زبانمان نلرزد و شرمنده مردم نباشیم حتما خدمت ما عبادت بوده است . به واقع مردم از قدیم راست می گویند که این صندلی ها و پست ها به کسی وفا نمی کنند .
 
وی افزود : من دیگر دوستانم را نمی دانم ولی اول و آخر از همه ، خودم را به رها شدن از این کشمکش های ساده انگارانه سیاسی و منفعت های دنیوی پیشنهاد می کنم.
 
شهردار تهران در ادامه به بیان مسایلی پیرامون موضوعات روز کشور پرداخت و اظهار داشت : اگر امروز رئیس جمهور آمریکا صراحتا تاکید می کند که به دنبال براندازی نظام اسلامی نیست از برکات مقاومت ملت ایران است که تمام دشمنان را از تهدید انقلاب اسلامی نا امید کرده است . امروز نظام اسلامی با درایت و هدایت مقام معظم رهبری و بصیرت شما ملت بزرگوار و انقلابی در بالاترین درجه اقتدار قرار دارد و این اقتدار از برکات مقاومت عاشورایی شماست .
 
وی اضافه کرد: رویکرد نرمش قهرمانانه که رهبری به آن تاکید داشته اند رویکردی است که زمینه را برای تعامل و رقابت مقتدرانه و از موضع برابر نظام اسلامی با قدرت های جهانی فراهم می کند . رویکرد نرمش قهرمانانه ادامه همان رویکرد مبارزه قهرمانانه دوران دفاع مقدس در عرصه دیپلماسی است . در هر گونه تعامل نباید ماهیت دشمن را فراموش کرد . اگرجهاد دفاعی لازمه مقاومت در دهه اول انقلاب بود ، نرمش قهرمانانه می تواند لازمه مقاومت در دهه چهارم انقلاب و در دوران اوج اقتدار و بلوغ نظام باشد و تجربه ها هم نشان می دهد که ما از این قدرت برخورداریم که پیروز این رقابت ها باشیم .
 
قالیباف افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری امروز فضا برای دستگاه دیپلماسی ما وجود دارد تا با قدرت و انسجام بیشتری به دنبال تامین منافع کشور و انقلاب باشد .
 
وی ادامه داد : نکته مهم این جاست که نباید تصور کنیم که پیشرفت ما در گرو کوتاه آمدن از ارزش ها و آرمان هاست. نباید تصور کنیم که اگر تحریم ها رفع شود و یا اگر رابطه ما با بعضی کشورها عادی شود تمام مشکلات ما یک شبه برطرف خواهد شد . امروز در سازمان ملل حاضر می شوند و می گویند که فتوای رهبرمعظم انقلاب ایران مبنای توافق با ایران است چون ناچارند سخن حقی را که بر مبنای حقوق یک ملت بیان می گردد را بپذیرند .
 
قالیباف افزود : امروز به پشتوانه رای ملت و هم به برکت مدیریت رهبر معظم انقلاب فضای سیاسی کشور برای دولت کاملا آرام است . در حوزه سیاست خارجی هم دولت محترم سرمایه بی نظیر و بسیار گران قیمت اعتماد مقام معظم رهبری و واگذاری اختیارات وسیع را در اختیار دارد . شکر این همه نعمت آن است که دولت استوار و مطمئن ، به پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی بپردازد.
 
وی ادامه داد: دولت باید مراقب کسانی باشد که قصد دارند با گذاشتن دستورکارهای انحرافی روی میز مسئولان ، آن ها را از اولویت شماره یک کشور که همان حل مشکلات اقتصادی مردم است ، بازدارند.
 
به گفته شهردار تهران ، دولت باید با جمع خودکفایی داخلی ، روحیه مقاومتی و تکیه بر توان ملی راه حل های سریع و موثر را برای بعضی از مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه دهد. /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.