اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، هیچ کشوری قادر به مقابله نیست

سردار جزایری تصریح کرد: تمام تلاش جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز این بوده که محیطی آرام، امن و مسالمت آمیز و مبتنی با گفت و گو با همه کشورها و جوامع داشته باشد و عملکرد جمهوری اسلامی ایران هم بیانگر همین مسأله است.

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستادکل نیروهای مسلح امروز -دوشنبه- اعلام نمود، سردار جزایری در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العالم تأکید کرد: با رصد کردن آغاز کنندگان جنگ و اقدمات تروریستی طی ۳۰ سال گذشته، مشاهده می شود که چه کشورهایی در کلام مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و در عمل اقدامات تروریستی و تروریسم دولتی را اشاعه می دهند.

به گزارش ایرنا از این اداره ، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در کارنامه جمهوری اسلامی ایران کسی نمی تواند حتی یک مورد به طور مستند ارایه دهد که ایران آغازگر یک منازعه، درگیری، مناقشه و یا بداخلاقی در سطح جهان بوده باشد.

سردار جزایری با بیان این که خط مشی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آموزه های اسلام ناب محمدی و رفتار مسالمت آمیز است گفت: البته چنانچه دشمن فرض را بر این بگیرد که ایران را از امکانات لازمه خود محروم کند قطعا برخورد ایران متفاوت خواهد بود.

وی با تاکید بر این که تلاش جمهوری اسلامی ایران باز نگه داشتن تنگه هرمز ، این آبراه استراتژیک جهانی است، افزود: هدف ایران بهره مندی آحاد مردم جهان از تنگه هرمز است البته تا جایی که منافع جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه نشود که در غیراین صورت قطعا برخورد ما متفاوت خواهد بود.

***تهدیدهای آمریکا بلوف سیاسی است

سردار جزایری درخصوص تهدیدهای آمریکا مبنی بر روی آوردن به گزینه نظامی در صورت شکست مذاکرات ۱+۵ علیه ایران گفت: ما نظامی ها اخلاقمان اینگونه است که دشمن را در هر لحظه ای جدی ببینیم، لذا برای این امر طرح و آمادگی لازم را داریم و روز به روز نیز آمادگی های دفاعیمان را ارتقاء می دهیم.

وی با تأکید بر این که ااینها بلوف های سیاسی و عملیات روانی هستند اظهارداشت: نه آمریکا قادر است به ما حمله کند و نه رژیم صهیونیستی از چنین توانی برخوردار است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دشمنان ما به بخشی از پایه های قدرت ما پی برده و مطلع هستند و می دانند که ما اهل بلوف نیستیم و آنچه که می گوییم مبتنی بر واقعیت ها است.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: رسانه ها وظیفه دارند که تحت تأثیر اینگونه عملیات روانی قرار نگیرند، زیرا اصولا موقعیت آمریکا و صهیونیستها به گونه ای نیست که بتوانند وارد چنین منازعه جدیدی شوند.

*** ارتباط مانور بزرگ آمریکا با اوضاع اقتصادی این کشور

سردار جزایری درباره تصمیم آمریکا برای انجام مانوری بزرگ در سپتامبر سال جاری میلادی با مشارکت بیش از ۲۰ کشور در خلیج فارس گفت: ما همه رزمایش ها و مانورها در سطح منطقه و بعضی از مناطق دیگر را رصد و تجزیه و تحلیل می کنیم و در عین حال به کشورهای منطقه می گوییم که تحت تأثیر اوضاع اقتصادی آمریکا و نیازمندی های اطلاعاتی و نظامی این کشورقرار نگیرند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به رابطه آمریکا و برخی کشورهای منطقه در فروش یکجانبه سلاح به این کشورها و غارت اموال و سرمایه های مردم منطقه گفت: اگر نگاه کارشناسی به کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه داشته باشیم به خوبی مشاهده می کنیم که بسیاری از این کشورها حتی ظرفیت نگهداری اینگونه سلاح ها را ندارند، تا چه رسد به اینکه آنها را مورد بهره برداری و استفاده قرار دهند.

سردار جزایری گفت: بنابراین یکی از خطوط اصلی رزمایشها و اینگونه خرید و فروشها و اینگونه تعاملها و ارتباطات ، سودی است که نصیب دولت آمریکا و سیستم های سرمایه داری حاکم بر این کشور می شود.

وی ضمن ابراز تاسف از این که این داستان همچنان در منطقه ادامه دارد تاکید کرد: بایستی آگاهی مردم منطقه افزایش یابد و تحلیل درستی از وضعیت قدرت در منطقه و قدرت های فرامنطقه ای داشته باشند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای این که روزی بیداری اسلامی شامل حال کشورهای منطقه نزدیک ما هم بشود و به این وضعیت خاتمه داده شود گفت: مردم منطقه لیاقت زندگی بسیار بهتر از وضعیت فعلی را مبتنی بر آزادی استقلال و انگیزه های بالای ملی را دارند ولی متأسفانه بعضی از دولتها و رژیم های ارتجاعی منطقه این وضعیت را بر نمی تابند.

***آمریکا در آستانه سومین شکست بزرگ

معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه اوضاع سوریه را برخلاف آنچه که تبلیغات رسانه ای غرب بیان می کنند، ارزیابی کرد و گفت: سومین شکست بزرگ آمریکا و اذناب آن در منطقه در حال رقم خوردن است.

سردار جزایری افزود: جبهه بزرگی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم جهانی یک بار دیگر تلاش کردند منطقه را به آشوب بکشانند و با این کار اهداف درازمدت خود را مجددا پایه ریزی کنند.

وی با بیان این که تهاجم این جبهه با این هدف صورت می گیرد که آمریکا بتواند حضور گسترده و دائمی تری در منطقه داشته باشد، اظهارداشت: این جبهه تلاش کرد یکی دیگر از حلقه های مقاومت را مورد هجمه قرار دهد، ولی تا امروز که ماه ها از آن اتفاق می گذرد مشاهده می کنیم که مردم، دولت وارتش سوریه حاکم بر اوضاع و احوال هستند.

سردار جزایری با اظهار تأسف از پیوندهای عمیق موجود بین طیف حاضر در منطقه و صهیونیستها که در دشمنی با اعراب و مسلمانان و مردم منطقه تاریخ حداقل ۶۰ ساله دارند، اظهار داشت: این طیف گسترده با وجود همه برنامه ریزی ها طی یک سال و نیم اخیر، امروز مجبور به فرار شده اند و بخشی از لشکر دشمن که به صورت تروریستی عمل می کنند مجبورند نقطه به نقطه و منطقه به منطقه خاک سوریه را ترک کنند.

***واقعیت سوریه برخلاف ادعای رسانه های امپریالیستی است

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در ادامه تأکید کرد: بزودی دولت سوریه بر این بحران بزرگ فائق خواهد آمد و آینده از آن مقاومت است همانطور که در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه هم پیش بینی می شد که رژیم صهیونیستی با همه سازوبرگ و نیروهای خود قادر نخواهد بود بر مقاومت مردم پیروز شود، در سوریه هم همین اتفاق خواهد افتاد.

سردار جزایری تأکید کرد: با وجود اینکه سوریه دوستان زیادی در منطقه و در خارج از آن دارد، به تنهایی در برابر طیف مخالفان ایستاده است و می بینیم که دولت و ارتش سوریه به تنهایی قادر شده که این بحران و آشوب را بپوشاند و سرکوب کند.

حمایت جمهوری اسلامی ایران از همه مظلومان جهان

سردار جزایری با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از همه مظلومان در اقصی نقاط جهان حمایت می کند اظهارداشت: حمایت ما در شرایط امروز یک حمایت معنوی و گسترده است و در عین حال بر اساس اوضاع و احوال و شرایط ، ممکن است نوع حمایت ما متفاوت باشد.

وی درخصوص اینکه چه زمانی نوع حمایت ایران تغییر می کند، گفت: ما در شرایط خاص تصمیم می گیریم که چگونه از مقاومت منطقه و دوستان خودمان حمایت کنیم .

***شلیک یک گلوله کافی است منطقه را با خطر عظیمی روبرو کند

معاون ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با بیان این که همه پتانسیل ها و توانها در اختیار آمریکا و سیستم استکباری و کشورهایی که از سیاستهای آمریکا پیروی می کنند نیست خاطرنشان کرد: منطقه خاورمیانه اینگونه نیست که آنها آتش افروزی کرده و خودشان هم قادر باشند این آتش را خاموش کنند، زیرا شلیک یک گلوله کافی است که کل منطقه را با خطر عظیمی مواجه کند.

سردار جزایری افزود: قطعا آمریکایی ها و صهیونیستها و اذناب آنها در تیررس مقابل هستند؛ لذا بخشی از اقدامات این طیف باید در ردیف جنگ نرم و عملیات روانی به حساب بیاید.

وی گفت: آمریکا می داند که نمی تواند هر نوع اقدامی را به لحاظ امنیتی و نظامی انجام دهد ولذا تلاش می کند که از طریق رسانه هایی که در اختیار دارد و از طریق بهره گیری از تبلیغات رسانه ای و تاکتیک ها و تکنیک های عملیات روانی، اوضاع و احوال را در دید مردم، دولت و ارتش سوریه و کشورهای دوست و حامی آمریکا و افکار عمومی جهان به گونه ای سامان دهد که گویا کار دولت این کشور در حال یکسره شدن است.

سردار جزایری گفت: بخشی از واقعیت همین اقدامات نظامی، اطلاعاتی، امنیتی، لجستیکی و تروریستی است، که اکنون علیه مردم سوریه انجام می شود و بخشی از آن بزرگنمایی است یعنی دشمن سعی می کند خودش را بزرگ و پرقدرت و مسلط بر اوضاع نشان دهد و دولت و ارتش سوریه را منکوب این وضعیت کند، درحالی که برآوردهای واقعی غیر از این است.

سیام**۱۴۷۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۳۷۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.