اگر تلاش کنیم نمایشگاه سال بعد به خانه جدیدش می رود

جمعه ۲۲ اردیبهشت – ۱۲:۵۹:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

حسین صفری در رادیو فرهنگ:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- دبیر اجرایی نمایشگاه کتاب گفت: من امیدوارم که یک همدلی و همراهی کامل صورت بگیرد و ما نمایشگاه بین المللی کتاب را در یک محل استاندارد اجرا کنیم و حتی اگر تلاش زیادی بکنیم از سال بعد هم می توانیم نمایشگاه را به مجتمع امام خمینی(ره) ببریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، عصر روز گذشته پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت، برنامه «صدای کتاب» با موضوع بررسی وضعیت مکان برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت زنده از مصلی تهران پخش شد.
در این برنامه با اجرای مهدی محمدیان و کارشناسی بهاره برهانی مشکلات مکان فعلی نمایشگاه برای ناشرین و مردم و بی نظمی های موجود در نمایشگاه صحبت شد و اینکه ناشران تا چند روز قبل از آغاز نمایشگاه از محل غرفه خود خبردار نمی شوند در حالی که در دیگر نمایشگاه های بزرگ دنیا مکان ناشرین ثابت است. شیوا حمیدخانی گزارشگر برنامه نیز در محل شبستان با ناشرین درباره این مشکل گفت و گو کرد.
در ادامه برنامه حسین صفری دبیر اجرایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این برنامه حاضر شد و گفت: این امری مشخص است که مصلی مناسب نمایشگاه کتاب نیست و برای کارکرد دیگری ساخته شده است. ما نیاز به یک مکان استاندارد و ویژه برای نمایشگاه کتاب داریم. البته احتمالا نمایشگاه سال بعد باز هم در مصلی برگزار شود ولی اگر همه نهادهای مربوطه دست  به دست به هم دهند حتی می توانیم به خانه جدید نمایشگاه برویم.
وی افزود: مکان جدید نمایشگاه کتاب یعنی مجتمع امام خمینی(ره) محلی بزرگ و مناسب است که می تواند نمایشگاه کتاب را از این وضعیت نجات دهد. هر ساله هزینه و انرژی زیادی برای آماده کردن مصلی صرف می شود که می توان این وقت و انرژی مضاعف را روی مجتمع امام خمینی(ره) گذاشت. من امیدوارم که یک همدلی و همراهی کامل در تحقق این امر صورت بگیرد و ما نمایشگاه بین المللی کتاب را در یک محل استاندارد اجرا کنیم و حتی اگر تلاش زیادی بکنیم از سال بعد هم می توانیم نمایشگاه را به مجتمع امام خمینی(ره) ببریم.
همچنین پیش از برنامه «صدای کتاب» که ساعت ۱۹:۳۰ پخش شد، برنامه طنز «گردوی چهارگوش» با اجرای شهرام شکیبا به صورت زنده از ساعت ۱۷:۳۰ در غرفه رادیو فرهنگ واقع در مصلی تهران اجرا شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۱۱۲۵۹۵۵۱۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.