اگر جامعه را به یک موسیقی محدود کنیم، دچار افت می‌شویم

۱۸م دیماه ،

موسیقی پاپ در بوته نقد/۶

کامبیز روشن روان گفت: اگر خود را به یک نوع موسیقی محدود کنیم، دچار افت می‌شویم؛ تنوع در موسیقی لازم است و تنها با حمایت می‌توان موسیقی جوان‌پسند پاپ را به مسیر اصلی هدایت کرد.

کامبیز روشن روان، آهنگساز و پژوهشگر در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ موسیقی پاپ گفت: موسیقی پاپ یک موسیقی به روز شده و مردم پسند است که مطابق با سلیقه حاکم برجامعه تغییر می کند، همچنین این نوع موسیقی نسبت به انواع دیگر، پیشرفت چشمگیری داشته است.

این آهنگساز در ادامه افزود: موسیقی پاپ نسبت به چند سال قبل با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کرده؛ هر روز که می گذرد مردم و مخاطبان به ویژه جوانان به سمت این نوع موسیقی گرایش پیدا می کنند و ما با نظارت می توانیم این نوع موسیقی را گسترش دهیم و با کمک آن، فرهنگ سازی درستی داشته باشیم.

روشن روان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه آهنگسازان از موسیقی کشورهای ترکیه و یونان تاثیر پذیری بسیاری داشته اند و این موضوع سبب شده  تا موسیقی اصیل ایرانی از طریق موسیقی پاپ که یک موسیقی مردمی است ارائه نشود.

این پژوهشگر دربارهٔ خواننده محور بودن موسیقی پاپ گفت: در همه جای دنیا هر نوع موسیقی که با ادبیات و کلام سروکار دارد، خواننده از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، پاپ درشمار این نوع موسیقی است و براساس خواننده شکل گرفته؛ به همین سبب بیشتر مخاطبان به خواننده یک اثر توجه می کنند تا خود موسیقی!

روشن روان در پایان تاکید کرد: به نظر من موسیقی پاپ برای جامعه ضروری و لازم است و اگر جامعه را به یک نوع موسیقی محدود کنیم دچار افت می شویم، تنوع در موسیقی لازم است و تنها با حمایت کردن می توانیم این موسیقی جوان پسند را به مسیر اصلی هدایت کنیم.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.