اگر خواستگارتان خواست برایتان ماشین بخرد ،زودباور نکنید!

مرد شیادی که در نقش خواستگار ثروتمند با همراهی خواهرش به خواستگاری دختران جوان می رفت، نیتی جز فریب آن ها و کلاهبرداری نداشت.

چندی قبل دختر جوانی به دادسرای ناحیه ۱۱ تهران رفت و از خواستگارش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. او مدعی شد این جوان تا چند روز قبل خواستگارش بود اما حالا کلاهبردار از آب در آمده و میلیون ها تومان از او کلاهبرداری کرده است. دختر جوان در توضیح این ماجرا گفت: چند ماه قبل جوانی به نام رفیع همراه خواهرش به خانه مان آمد و از من خواستگاری کرد. رفیع که ظاهر آراسته ای داشت مدعی بود وضعیت مالی خوبی دارد و پیمانکار ساختمانی است. رفیع و خواهرش چند مرتبه دیگر هم به خانه ما آمدند و تلاش کردند اعتماد خانواده ام را نسبت به خود جلب کنند. در این میان رفیع ادعا کرد با مدیر یک شرکت معتبر لیزینگ خودرو دوست است و با استفاده از این رابطه اش می تواند با شرایطی آسان برایم خودرو بخرد. من هم که به او اعتماد پیدا کرده بودم مبلغ ۶ میلیون تومان به او دادم و قرار شد چند روز بعد خودروام را تحویل بگیرم اما آن روز آخرین مرتبه ای بود که رفیع را دیدم. چرا که بعد از آن او دیگر به تماس هایم پاسخ نداد و از طرفی من هیچ آدرس و نشانی از او نداشتم. آن زمان بود که فهمیدم ماجرای خواستگاری نقشه ای ماهرانه برای کلاهبرداری از من بوده است.

به دنبال ثبت این شکایت، افسران پلیس آگاهی تلاش های خود را برای دستگیری خواستگار قلابی آغاز کردند. شاکی به جز یک شماره تلفن نشانی دیگری از خواستگار قلابی نداشت و در چنین شرایطی سرنخ قابل اعتنایی از متهم در اختیار پلیس نبود. با این حال کارآگاهان تلاش کردند با تجسس های فنی به اطلاعات تازه تری در این باره دست یابند.

با گذشت چند روز از گشوده شدن این پرونده، زن مطلقه ای به دادسرا رفت و با اظهاراتی مشابه شاکی اول مدعی شد مردی به نام رفیع که خواستگارش بود از او کلاهبرداری کرده است. او گفت رفیع به وی وعده ازدواج داده بود و همین موضوع سبب شده به وی اعتماد کند و مبلغ ۴ میلیون تومان برای خرید خودرو در اختیار وی بگذارد. در چنین شرایطی کارآگاهان با کمک شاکیان، چهره فرضی مرد تحت تعقیب را ترسیم کردند. از آن جا که بر اساس اظهارات دو مالباخته چهره به دست آمده شباهت زیادی به چهره متهم داشت روند تحقیقات سرعت گرفت و مدتی بعد مأموران به اطلاعاتی درباره مخفیگاه رفیع در خیابان فردوسی دست یافتند و او را دستگیر کردند.رفیع نیز مثل دیگر متهمان ابتدا تلاش کرد اتهامش را به کلی انکار کند اما در ادامه ناچار به بیان واقعیت شد و گفت تا کنون از ۵ زن با این ترفند کلاهبرداری کرده است. او در این رابطه گفت: یکی از دوستانم صاحب یک سوپر مارکت است و اهالی منطقه را به خوبی می شناسد. مدتی قبل از طریق حرف های او چند خانواده ثروتمند را در محله شناسایی کردم و سپس خواهرم را در جریان گذاشتم و او را برای نقشه ای که کشیده بودم توجیه کردم. در ادامه همراه او به خواستگاری دختران ثروتمند می رفتم و با شگردهای مختلف از آن ها کلاهبرداری می کردم.بررسی های افسران آگاهی نشان می دهد متهم متأهل و دارای یک فرزند است و پیش از این نیز یک مرتبه به اتهام کلاهبرداری دستگیر و زندانی شده است.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.