اگر در بین بستگان اشخاص “چاق” دارید مواظب خود باشید

اردیبهشت ۱۴۰۳

زنان باید نیاز‌های سلولی، تنوع و تعادل، ذایقه سازی و …. را بدانند و نقش خود را به عنوان مادر در شکستن زنجیره عادات نادرست غذایی دریابند.

امیری کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دربارهٔ عوامل ایجادکننده چاقی در زنان و دختران گفت: چاقی عبارت است از حد ذخایر چربی در بدن که نتیجه آن زیاد شدن وزن است و باید توجه داشت که هرگاه افزایش وزن بدن بدلیل سایر عوامل نظیر بیماری‌های قلبی، کبدی و نارسایی کلیوی که سبب ورم و احتباس آب و املاح می شود، چاقی نیست.

وی افزود: یکی از عوامل ایجاد کننده چاقی در زنان شیوه تغذیه در دوران شیرخوارگی است. شیرخوارانی که بیش از حد نیاز، غذا دریافت می‌کنند استعداد به چاقی در آینده را پیدا می کنند زیرا هم تعداد و هم اندازه سلول های چربی آنها زیاد می‌شود.وراثت از دیگر عوامل ایجاد کننده چاقی است که ۳۰درصد علل افزایش وزن را شامل می‌شود.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد:اشتها و عادت غذایی ازمهمترین علل چاقی است، مصرف بیش از حد غذا و مصرف بیش از حد انواع شیرینی و مواد غذایی چرب سبب چاقی می شود.

ازدیگر عوامل چاقی می توان به عوامل اجتماعی اشاره کرد؛ برخی از جوامع و خانواده ها چاقی را علامت برتری و رفاه می دانند، بنابراین آنها برای چاق شدن، انگیزه به وجود می آورند. نوع غذای اصلی جوامع نیز در چاقی خانم ها مؤثر است، به طور مثالً در شمال کشور ایران که غذای اصلی برنج است، سبب چاقی خانم ها می شود./

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.