اگر دولت بازار ارز را به حال خود رها کند، نتایج منفی زیان‌باری به وجود می‌آید

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: اگر دولت بازار ارز را به حال خود رها کند و با توجه به فشارها و تحریم‌های جهانی و روش‌های اخلال‌گرانه برخی سودجویان نتایج منفی زیان‌باری به وجود می‌آید.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با نتایج جلسه روز چهارشنبه مجلس در باره بازار ارز اظهار داشت: به دلیل مفصل بودن مذاکرات جلسه امروز را به صورت غیرعلنی برگزار کردیم و با توجه به پیگیری‌هایی که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انجام دادند قرار شد که با عزمی که ایجاد شده مسائل بازار ارز با دقت بیشتر مدیریت شود.

وی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: دولت مکلف است که نظام ارزی کشور را به صورت شناور، مدیریت کند؛ این بدان معناست که باید هم به عرضه و تقاضا و مبادلات ارزی نگاه کنیم و از طرفی دیگر باید تقاضا را مدیریت کنیم.

این نماینده مجلس تاکید داشت:‌ اگر بازار ارز رها شود و دولت هم بازار ارز را به حال خود رها کند و با توجه به فشارها و تحریم‌های جهانی و روش‌های اخلال‌گرانه برخی سودجویان نتایج منفی زیان‌باری به وجود می‌آید.

فولادگر در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دولت در این زمینه دخالت به موقع نداشته باشد و یا با سوء مدیریت همراه باشد نتایج منفی دیگری هم قطعا به بار خواهد آمد لذا نظارت و دخالت باید به موقع و به جا باشد که بتوانیم آنچه که برنامه پنجم توسعه بر آن تاکید دارد را عملی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تصمیم‌هایی برای بهتر شدن وضعیت بازار گرفته شده است، گفت: اعمال مدیریت و نظارت در بازار ارز از سوی مسئولان و اینکه به مقدار تقاضاها در کشور بهتر جواب دهند از راه‌های مناسب در این راستا است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه باید به سوی نظام تک‌نرخی برویم، خاطر نشان کرد:‌ تک‌نرخی به معنای نرخ غیرواقعی نیست بلکه براساس عرضه و تقاضا و با مدیریت کردن تقاضا در کشور می‌خواهیم از این آشفتگی خارج شویم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.