اگر سابقه ی نامزدی ناموفق دارید بخوانید

اگر سابقه ی نامزدی ناموفق دارید بخوانید

عکس

جدایی همیشه غم انگیز و دردنـاک اسـت. اما این پایان زندگی شما نیست. اگر جزو کسانی هستید که سابقه یک نامزدی و عقد نافرجام را در زندگی شان دارند، باید از همین حالا خود را برای شروع درست بعدی آماده کنید؛ شروعی که در آن خبری از اشتباهات گذشته و شکست نیست. اما رسیدن به این نقطه شروع بدون شک نیاز به آمادگی شما دارد.
جدایی

فراموش کردن گذشته تلخی که با فرد دیگری داشته اید، سخت ترین کاری است که باید انجام دهید. کاری که اگر موفق به انجامش نشوید، باید یک عمر با شبحی از عشق یا نفرت گذشته زندگی کنید. بنابراین این ۱۰ توصیه ما را بخوانید و به آن عمل کنید.

۱- حقیقت را بپذیرید: او رفته است

بسته به اینکه رابطه گذشته شما تاچه حد جدی بوده، این مرحله ممکن است نسبت به مـراحـل دیــگر زمــان بیشتری ببرد.

به طبع اگر مدتی طولانی با هم نامزد بوده باشید یا اقوام بیشتری در جریان نامزدی و قرار و مدار ازدواج شما بوده باشند، قبـول ایـن مسئله که دیگر با همدیگر نخواهید بود بسـیـار مـشـکل تـر اسـت. هرقدر سریعتر این واقعیت را که نامزدی تان بهم خورده و او رفـته است بپذیرید، زودتر می توانید به زندگی برگردید.

۲- افکار خود را غربال کنید

باید خود را از صدمات و تنشهای رابطه پیشین رهایی دهید. در غیر اینصورت این حالات و احـساسات در رابـطـه جـدید به همراه شما بوده و باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. اگر با فرد جدیدی آشنا شده اید و می خواهید قول و قرار ازدواج بگذارید، او را همانطور که هست به عنوان یک فرد جدید ببینید. نه با پیش زمینه هایی که از نامزد سابقتان به دست آورده اید و نه با مقایسه کردن او با نامزد سابقتان.
در مورد علت جدایی و ایـنکه چـه چیزی در نهایت باعث ناسازگاری شما شد بیندیشید. با اجرای این مرحله مطمئن خواهید شد که دیگر اشتباهات گذشته که در انتها منجر به جدایی خواهد شد را در رابطه جدیدتان تکرار نـخـواهـیـد کـرد و نیز به مـسـائـلـی کـه در سرنوشت رابطه زناشویی شما دخیل هستند، نزدیکتر خواهید شد

۳- از اشتباهات خود عبرت بگیرید

بعد از اینکه از دست احساسات منفی رها شدید، می تـوانـید به رابطه گذشته خود به عنوان یک تجربه آموزنده بنگرید. در مورد علت جدایی و ایـنکه چـه چیزی در نهایت باعث ناسازگاری شما شد بیندیشید. با اجرای این مرحله مطمئن خواهید شد که دیگر اشتباهات گذشته که در انتها منجر به جدایی خواهد شد را در رابطه جدیدتان تکرار نـخـواهـیـد کـرد و نیز به مـسـائـلـی کـه در سرنوشت رابطه زناشویی شما دخیل هستند، نزدیکتر خواهید شد.

۴- با او صحبت کنید

خـوب اسـت در مورد نامزد یا همسر گذشته خود با نامزد یا همسر جدیدتان صحبت کرده و رمز و راز دل خـود را بیرون بریزید. به این ترتیب او مـتـوجه خـواهد شـد که از کـجا آمده اید و سخن و اعمال شما را سوء تعبیر نخواد نمود. با این وجود در این کار زیاده روی نکنید چون ممکن است باعث ترساندن نفر جدید شده و مجبور به طی مجدد این مراحل گردید!

۵- با او قطع رابطه کنید

هیچگاه نمی‌توان همسر یـا نامـزد قبلی را بعنوان “دوستان معمولی” در نظر گرفت و به همین منوال با آنها ارتبـاط داشـت. با اینکه اشخاص خوش بین بر این باورند که می تـوان ارتـبـاط دوسـتـانه خـود را با نامزد پیشین حفظ نمود، افراد واقع بین اعتقادی برچنین رابطه ای ندارند. همیشه مسائل حل نشده ای وجود دارد که باعث می‌شود عشاق سابق به روش‌های عجیبی رفتار کنند.

۶- عکس او را کنار بگذارید

هر نوع خاطره به جا مانده از او نظیر عکس‌ها، نامه‌ها، لباس‌ها، جواهرات بدلی و چیزهای دیگری که شما را به یاد او می‌اندازد را جمع آوری نموده و دور بریزید. اگر اهـل دور ریـختن نیستید، آنها را در یک کارتن گذاشته و در کمد یا انباری قرار دهید.
خود را آماده کنید که در ازدواج بعدی تان، خاطره های جدید بسازید. بنابراین مرتب به مکان هایی که با نامزد سابقتان خاطره داشته اید نروید. بگذارید این مکان ها برای شما خاصیت خاطره داشتن را از دست بدهند

۷- مکان‌های محبوب جدیدی پیدا کنید

خود را آماده کنید که در ازدواج بعدی تان، خاطره های جدید بسازید. بنابراین مرتب به مکان هایی که با نامزد سابقتان خاطره داشته اید نروید. بگذارید این مکان ها برای شما خاصیت خاطره داشتن را از دست بدهند. سعی نکـنـید با نامزد جدید خود بـه هـمان رستوران یا پارکی که با همسر گذشته خود می‌رفتید، سربزنید. چون این باعث می‌شود بجای اینکه حواستان به نامزد جدیدتان باشد به یاد همسر قبلی خود بیفتید.

بهترین کار این است که محل‌های تفریحی جدیدی انتخاب کنید که تا به حـال نـرفـتـه اید. چه کسی می داند؟ شاید آن محل جدید تبدیل به پاتوق شما شود.
شناخت

۸- نامزد جدید خود را به دوستان و خانواده خود معرفی کنید

اگر از انتخاب دوم‌تان مطمئن هستید، تصمیم به ازدواج‌تان را در فامیل و خانواده اعلام کنید. معرفی نامزد جدید به دوستان و خانواده باعث می شود تا بتوانید سریعتر ماجراهای قبلی را فراموش کنید.

هنگامیکه آنها شروع به درنظر گرفتن شما به عنوان یک خانواده جـدیـد نموده و فردی که عادت به بودن با او داشتید را از یاد می بـرند، شـمـا نـیـز همین کار را آسان‌تر انجام خواهید داد.

۹- مقایسه نکنید

خواستگاران، نامزد یا فردی را که برای ازدواج در نظر دارید، از هیچ لحاظ (شکل، قیافه، وزن، استعداد،… ) با نامزد قبلی مقایسه نکنید. با ذهن سفید و خالی به رابطه جدید وارد شوید.

۱۰- یگانگی او را تحسین کنید

روی آن چیزی هایی که باعث تمایز نامزد جدیدتان می‌شود، تمرکز کنید. چه چیز استثانی دارد؟ چـه کـاری مـیتواند انجام دهد که دیگران از آن عاجزند؟ با پاسخ گفتن به این سۆالات خواهید توانست خـصـیصـه های که باعث عشق ورزیدن شما نسبت به او میشود را دریافته و آنها را همیشه مورد تحصین قرار دهید.

طبقه بندی: ازدواج, مشاوره خانواده   |   تعداد بازدید: ۱۰۲ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , بهم زدن نامزدی, زندگی خوب, مشاوره ازدواج, نامزدی نافرجام, نامزدی ناموفق


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.