اگر سردرد می‌گیرید بخوانید!

اگر چه خیلی از سردردهای مزمن تحت عنوان سردرد سینوسی شناخته می‌شوند اما بیشتر این سردردها در واقع سردردهای میگرنی یا سردردهای تنشی هستند و درمان سردرد هم بر اساس نوع آن متفاوت است. به این دلیل است که برای پزشک شما مهم است تعیین کند که آیا علائم سردرد شما واقعا مربوط به سینوس است یا نه. اگر سردرد شما واقعا مربوط به سینوس باشد به احتمال زیاد تب خواهید داشت.

به گزارش سلامت‌نیوز گرچه تاریخچه و سوابق جسمانی شما برای تعیین این که آیا سینوس‌های شما مسدود هستند یا نه کافیست اما در برخی موارد به سی تی اسکن و ام آر آی نیاز است.

درمان سردردهای سینوسی

در درمان سردرد سینوسی در واقع باید عفونت درمان شود. در درمان این نوع سردرد از آنتی‌بیوتیک‌ها و آنتی هیستامین یا ضد احتقان‌ها برای بهبود علائم استفاده می‌شود. استنشاق ضداحتقان می‌تواند به مدت سه روز ادامه یابد اما استفاده طولانی مدت از آن بر بهبود علائم تاثیر می‌گذارد و ممکن است بیماری شما را بدتر بکند.

اما اقدامات ساده‌ای مانند استفاده از نوشیدنی‌های بیشتر یا شست‌و‌شوی مجاری تنفسی با آب نمک می‌تواند برای بهبود سردرد مفید واقع شود. توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از هر دارویی به مدت طولانی به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که استفاده طولانی مدت از برخی داروها ممکن است بیماری شما را بدتر کند.

همچنین بد نیست بدانید ضداحتقان‌ها می‌توانند فشار خون را افزایش دهند؛ پس اگر فشار خونتان بالاست قبل از استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت کنید.

نکته دیگر این است که این تصور که آلرژی‌ها مسبب سردردهای سینوسی هستند غلط است. اگرچه آلرژی‌ها می‌توانند موجب ازدحام سینوس‌ها شوند و این امر به سردرد منجر می‌شود.

اگر آلرژی داشته باشید درمان آلرژی شما سردرد شما را بهبود نخواهد بخشید؛ گرچه دو درمان جدا برای آن‌ها لازم است و برای اینکه از درمان درست بهره‌مند شوید باید به پزشک مراجعه فرمایید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.