اگر می خواهید زود پیر نشوید هندوانه را با دانه میل کنید

۱۹خردادماه،

اگر می خواهید زود پیر نشوید هندوانه را با دانه میل کنید

اگر می خواهید زود پیر نشوید هندوانه را با دانه میل کنید

هندوانه یک میوه بومی آفریقایی ست که خوردن آن با دانه اش در جلوگیری از پیری زودرس تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران ،‌ هندوانه این میوه ی تابستانی ،‌ دارای خواص بی شماریست که به نمونه هایی از آن اشاره شده است.

آب هندوانه دارای ویتامین های A، B، C، ۲B ، PP و همچنین پروتئین ،‌ چربی ،‌ قند ،‌ کلسیم ،‌ آهن ، فسفر و گوگرد و…. می باشد.

دانه های هندوانه هر چند از نظر ویتامین های A  ، C  ضعیف است ولی حاوی روی ، ویتامین E  و چربیهای ضروری می باشد به طور کلی امراض که هندوانه از بروز شان جلوگیری می کند عبارتند از : سرطان های پروستات ، سینه ،‌رحم ،‌ ریه و روده ی بزرگ سموم بدن را دفع می کند. وسواس را برطرف می کند.

خواص درمانی آب هندوانه

بنابراین گزارش : سموم بدن را از طریق ادرار ،‌مدفوع و عرق دفع می کند

از لخته شدن خون هم جلوگیری می کند

 خواص درمانی دانه و مغز هندوانه

همچنین مغز دانه هندوانه به مقدار ۳۵ گرم در روز برای درمان سوزش ادرار ، زخم مثانه ،‌زخم معده ،‌خش خش سینه ،‌ خونریزی سینه و تسکین سرفه موثر است و همچنین به هضم غذا هم کمک می کند و از پیری زود رس سلول های پوست جلوگیری میکند.

 خواص درمانی پوست هندوانه

اشخاصی که به وسواس مبتلا می باشند، چنانچه روزانه مقداری مربای پوست هندوانه را که با عسل طبیعی تهیه شده است بخورند ،‌ حالت وسواس آنها برطرف خواهد شد.

پوست سفید داخل هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار مؤثر است و همچنین بدلیل داشتن مقدار بسیاری سیترولین ( نوعی اسید آمینه ) سبب گشاد شدن سرخرگ ها می گردد و گردش خون را بهبود می بخشد اشخاصی که سرد مزاج می باشند توجه کنند که هندوانه را با عسل یا شکر میل کنند.

در آخر ،‌ پیشنهاد میکنیم هندوانه را بین دو وعده غذایی تان میل کنید تا در هضم غذایتان اختلال ایجاد نشود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.