اگر وزارت بهداشت ارفاق نمی‌کرد، میزان قبولی‌ها پایین بود

در آزمون جامع علوم پایه؛

آموزش > عالی
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی، گفت: وضعیت آموزش رشته داروسازی از رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بهتر است.

به گزارش ایسنا، دکتر جبراییل نسل سراجی در همایش معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به برآورد نتایج آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی در شهریور ماه، گفت: اگر وزارت بهداشت دخالتی در نمرات آزمون‌ها به عمل نمی‌آورد، میزان قبولی‌ها پایین‌تر بود.

وی با بیان اینکه قبولی داوطلبان آزمون پیش کارورزی شهریور ماه ۷۰ درصد بود، تصریح کرد: پس از ارفاقات لازم، این رقم به ۹۳ درصد رسید. درواقع یعنی فقط حدود شش درصد مردودی داشتیم.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت داوطلبان آزمون جامع علوم پایه پزشکی، وضعیت نگران‌کننده‌ای است، اظهار کرد: قبل از ارفاق، میزان قبولی‌ها در این آزمون ۵۵ درصد بود که با ارفاق وزارت بهداشت در نمرات، میزان قبولی‌ها به ۸۹٫۲۴ درصد رسید.

سراجی با اشاره به وضعیت مناسب آموزش در دوره داروسازی، گفت: بیش از ۹۰ درصد داوطلبان جامع علوم پایه داروسازی در این آزمون پذیرفته شده‌اند و با ارفاقات، فقط حدود سه درصد تعداد قبولی‌ها افزایش یافت.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزش داروسازی از دندانپزشکی بهتر است، تصریح کرد: در دندانپزشکی وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای وجود دارد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آنالیز سوالات آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی، گفت: باید در بخش آموزش، یک دگرگونی ایجاد شود و اگر با کمک ارفاقات نبود، مطمئنا وضعیت قبولی‌ها مناسب نبود. بنابراین برای این موضوع به دنبال راهکار هستیم، چرا که این آمار نشانه ضعف است که باید رفع شود.

سراجی افزود: در رشته‌ داروسازی با توجه به اینکه تعداد سوالات دشوار زیاد بود، ولی قبولی‌های بیشتری در این آزمون داشته‌ایم که در مجموع وضعیت آموزش داروسازی، وضعیت بهتری نسبت به دیگر رشته‌ها است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خاتمه با اشاره به وضعیت نامناسب داوطلبان واحدهای بین‌الملل در آزمون‌های جامع، گفت: دانشگاه‌هایی که تمایل دارند واحد بین‌الملل راه‌اندازی کنند، باید به فکر زیرساخت‌های آن نیز باشند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.