اگر ولایت نباشد جامعه به لجن کشیده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سراسری حدیث ارتش که در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد افزود: رویش جدیدی از خون شهیدان، اخلاص امام و نفس های پاک رهبر معظم انقلاب در جای جای مملکت اسلامی به عنوان رویش ارش ها مشاهده می شود. البته ارتش جمهوری اسلامی نیز یکی از ارزش های مقدس و پاک انقلاب اسلامی است. ارتشی که فرماندهی آن را نایب برحق امام زمان (عج) بر عهده دارد.

وی در ادامه ارتش را نهادی مشروع، ممتاز، قهرمان، دلاور و امتحان پس داده در دوران دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی می تواند الگویی مناسب برای کشورهای اسلامی باشد، گفت: ارتش امتحان خود را در مواقع حساس از جمله در پایبندی خود به ارزش ها و مقدسات پس داده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ارتش ما در جبهه جدیدی نقش تاثیرگذاری خود را به خوبی نشان داده و آن جبهه آشنایی با حدیث است.

صدیقی با بیان اینکه حدیث در اسلام نقش اساسی دارد، اظهار داشت: حدیث تار و پود زندگی افراد است و بلندگوی خدای سبحان است.

وی تاکید کرد: جوانانی که حدیث علی (ع) را بخوانند و با خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) آشنا باشند همیشه و در همه جا در خط مقدم جبهه قرار دارند و به عنوان نیروهای بیدارگر شناخته می شوند.

وی همچنین به نقش و جایگاه بالا و والای ولایت در نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه بدون ولایت هیچ عبادتی عبادت نیست، افزود: اگر ولایت نباشد جامعه به لجن کشیده می شود از این رو باید به این نکته مهم پی برد که وجود رهبری از سرنوشت سازترین مسائل بشری است.

امام جمعه موقت تهران افزود: همچنین در این جامعه باید نقش ارزنده حدیث را به طور جدی مورد توجه قرار داد. اگر به احادیث توجه کنیم و به آن پایبند باشیم دیگر زیر پر و بال هیچ کس نمی رویم تنها تحت حکومت تقوا قرار می گیریم.

صدیقی در پایان سخنانش ضمن تشکر از ارتش برای برگزاری جشنواره سراسری حدیث گفت: بنده باید از زحمات حجت الاسلام آل هاشم و فرماندهان ارزش تشکر کنم که این جشنواره را برگزار کرده اند. حقیقتا شما عزیزان ارتش پیشگامان و از مدافعان اسلام هستید و این مسیر را با جدیت ادامه دهید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.