اگر ولایت نباشد شیرازه اجتماع از هم می‌پاشد

فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گفت: در آیات و روایات، تعابیر مختلفی از ولایت عنوان شده و در جایی ولایت به محور سنگ آسیاب تشبیه شده است که اگر این محور نباشد سنگ رویی از مرکز فرار کرده و بساط به هم می‌خورد.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین “عباس محمدحسنی” رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در آستانه عید سعید غدیر خم در جمع فرماندهان و کارکنان این نیرو با تأکید بر اینکه ولایت مهر تأییدی بر همه اعمال ارزشی انسان است، گفت: یقیناً کلیدی‌ترین نکته اجتماعی ما ولایت است.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: در آیات و روایات، تعابیر مختلفی از ولایت عنوان شده و در جایی ولایت به محور سنگ آسیاب تشبیه شده است که اگر این محور نباشد سنگ رویی از مرکز فرار کرده و بساط به هم می‌خورد. پس ولایت در هستی نقش آن محور را دارد که همه بر گرد آن می‌چرخند و اگر ولایت نباشد شیرازه اجتماع از هم می‌پاشد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در روایتی دیگر ولایت را به مثابه بند تسبیح دانسته‌اند که همه دانه‌های جامعه را در کنار هم چیده و هدفمند می‌سازد، افزود: بی سبب نیست که دشمنان این همه در خصوص ولایت برنامه‌ریزی‌های سوء انجام داده‌اند و الآن هم بیشترین هجمه‌ها علیه ولایت است و تا جایی که از دستشان بر می‌آید ظرفیت‌هایشان را برای از هم پاشیدن ولایت بکار می‌بندند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) مبنی بر پابرجایی اسلام بر پایه نماز، روزه، حج، زکات و ولایت خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) در این روایت اهمیت ولایت را فراتر از سایر مقولات عنوان می‌فرمایند چرا که عبادات دیگر قابل تعطیل و تخفیف است به طور مثالً مسافر نمازش شکسته است یا روزه بر مریض واجب نیست، اما ولایت نه تعطیل شدنی است و نه تخفیف بردار، یعنی نمی‌شود آدم یک مدت ولایتمدار باشد و مدتی را بدون ولایت سر کند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.