اگر کسی گفت’شما مظنون به حمل مواد‌مخدر هستید’به خودش مظنون شوید!

به‌دنبال دستگیری ۱۲ مامور قلابی که دست به سرقت از راننده‌ها و مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری می‌زدند، راز سرکرده باند و ۸ نوچه‌اش فاش شد.

سوم اردیبهشت ماه امسال، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران ۱۲سارق حرفه‌ای را دستگیر کردند که با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس دست به سرقت از راننده کامیون‌ها و مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری می‌زدند. اعضای این باند برای اینکه طعمه‌هایشان را فریب دهند، با استفاده از نوارچسب مشکی و یک قاب عینک، بی‌سیم تقلبی ساخته بودند و لباس نظامی نیز به تن می‌کردند تا مالباخته‌ها مطمئن شوند که آنها مامور پلیس هستند. سپس در شهرهای کرج، تهران، اسلامشهر، شهریار، شهرهای شمالی کشور، مشهد و اصفهان سد راه طعمه‌هایشان می‌شدند و با گفتن این جمله که «شما مظنون به حمل مواد‌مخدر هستید» شروع به بازرسی بدنی این افراد می‌کردند. بعد از سرقت نیز بلافاصله سوار خودروهای مدل بالایشان می‌شدند و فرار می‌کردند.

با دستگیری ۱۲ عضو باند در عملیاتی همزمان، آنها تحت بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد که سردسته اصلی باند مردی به اسم علی است که به ایدان معروف است. با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری این مرد آغاز شد و وی بامداد ۱۱ اردیبهشت ماه در مخفیگاهش در کرج به دام افتاد. در بازرسی مخفیگاه متهم انواع کارت‌های شناسایی جعلی، لباس نظامی، اسپری اشک‌آور، بی‌سیم، شوکر و مقداری وجه نقد کشف شد.

با انتقال متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی بازجویی از وی آغاز شد و او به اخاذی، جعل عنوان مامور و سرقت با همدستی اعضای باندش اعتراف کرد. علی در اعترافات خود نشانی ۸ نوچه دیگرش را هم لو داد اما تمامی آنها که از دستگیری سردسته باند باخبر شده بودند، از تهران گریخته و راهی اصفهان شده بودند. پس از انجام هماهنگی با پلیس آگاهی اصفهان، این ۸ متهم نیز یکی بعد از دیگری دستگیر شدند و به اداره آگاهی انتقال یافتند.

سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با دستگیری نخستین گروه از اعضای این باند و انتشار خبر بازداشت آنها در روزنامه‌ها، ده‌ها نفر از مالباختگانی که توسط متهمان مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته بودند با حضور در اداره آگاهی از آنها شکایت کردند. با دستگیری اعضای جدید باند، آنها به سرقت‌های متعدد در تهران، کرج، اسلامشهر، شهریار، شهرهای شمالی کشور، مشهد، شیراز، کرمانشاه، اصفهان و همدان با استفاده از خودروهای زانتیا، ماکسیما، ال ۹۰، پژو ۲۰۶، پراید و لیفان اعتراف کردند.

این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمامی متهمان دستگیرشده دارای سوابق متعدد کیفری هستند و با سپردن وثیقه‌های جعلی از زندان آزاد و متواری شده‌اند. از شاکیان احتمالی درخواست می‌شود برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.