اگر کودک شما هم کم‌حرف است، بخوانید

خیلی تند و شتاب زده با کودک خردسال حرف نزنید، بلکه همیشه کلمات را آهسته و شمرده بیان کنید وقتی شمرده و آهسته حرف بزنید، کودک بهتر می تواند کلمات را بفهمد.

صبور و آرام باشید

نگرانی و استرس های والدین اغلب به وسیله کوچولوها در خانه احساس می شود. اعضای خانواده در محیطی که سردی روابط و تنش وجود داشته باشد، تمایلی به حرف زدن و برقراری ارتباط از خودشان نشان نمی دهند. صبوری و آرامش والدین نقش به سزایی در برقراری ارتباط با بچه ها و تشویق کودک به حرف زدن دارد. هر قدر والدین شادتر و آرام تر باشند و صبر و تحمل بیشتری نشان بدهند، بچه ها از مهارت کلامی بهتری برخوردار می شوند.

تصحیح اشتباهات

وقتی کودک سعی دارد کلمه یا جمله ای را بیان کند، احتمال اینکه آن لغت یا جمله را اشتباه بگوید، کم نیست و اغلب والدین تمایل دارند بلافاصله اشتباه کودک را تصحیح کنند، در حالیکه لازم نیست چنین کاری انجام شود و بهتر است والدین آن کلمه یا جمله را هنگام گفتگو با کودک به طور صحیح به کار ببرند. به این ترتیب کودک با چند بار شنیدن تلفظ درست آن کلمه را یاد می گیرد.

خوب بشنوید

وقتی کودک دست و پا شکسته حرف می زند، یا ضمن حرف زدن زیاد مکث می کند، صبوری نشان بدهید و خوب و با دقت حرفش را بشنوید. وقتی به حرف او گوش می دهید، یعنی او برای شما مهم است و او را دوست دارید. در این صورت اعتماد کودک افزایش پیدا می کند و با آرامش بیشتری حرف می زند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.