اگر ۲۰ میلیون دارید چه خودرویی می توانید بخرید؟

با این حال هنوز هم می توانید به سراغ برخی از خودروهای داخلی بروید و در مرز ۲۰ میلیون صاحب آنان شوید.
این نکته را فراموش نکنید که قیمت‌های درج شده در لیست زیر مربوط به نرخ خرید و فروش بازار هستند. طبیعی است قیمت کارخانه‌ای به مراتب ارزان‌تر تمام می‌شود ولی مهم اینجاست که عرضه نمونه کارخانه‌ای با تاخیر بسیاری همراه می‌شود.
روآ پژویی با موتور پیکان. ایران‌خودرو در مدلی موسوم به سال به تقلید از خودروسازان اروپایی، تغییرات ظاهری را در این خودرو اعمال کرده است. این خودرو با یک موتور ۱٫۷ لیتری می‌تواند ۸۸ اسب‌بخار نیرو تولید کند. مصرف میانگین روآ ۸٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
سمند SE نسخه تغییر شکل یافته است. این خودرو با همان پیشرانه ۱٫۸ لیتری می‌تواند ۱۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند. مصرف میانگینش هم ۸٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
بین سمند SE و LX تفاوت خاصی نیست. هرچه هست در تغییرات ظاهری مشاهده می‌شود.

نسخه استاندارد این خودرو با یک ایربگ ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نسخه دوگانه‌سوز آن با همان یک ایربگ ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌ارزد.
این سمند با آن سمند از نظر فنی تفاوتی نمی‌کند. همان قدرت و همان میزان مصرف سوخت. در بین خانواده سمندهای LX یک عضو دیگر هم دیده می‌شود که خیلی با استقبال مواجه نشده است. مدل EF7 که با موتور پایه گازسوز عرضه می‌شود. قیمت این مدل نیز ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار آزاد است. سمند فوق با پیشرانه ۱٫۷ لیتری‌‌اش می‌تواند ۱۰۳ اسب‌بخار نیرو فراهم کند.
درحال حاضر نسخه استاندارد این محصول استراتژیک ایران‌خودرو ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت مدل دو گانه‌سوز آن ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. پژو ۴۰۵ با یک موتور ۱٫۸ لیتری می‌تواند ۹۸ اسب‌بخار نیرو داشته باشد.
SLX مدل به اصطلاح اسپرت‌شده GLX است. خریدار این خودرو می‌تواند با هزینه‌ای به مراتب کمتر خودش تمام تغییرات ظاهری خودرو را از فروشگاه‌های لوازم جانبی تهیه کند. اس‌ال‌ایکس تک‌سوز با پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۱۰۰ اسب‌بخاری ۱۷ میلیون تومان و نسخه TU5 آن با پیشرانه ۱٫۶ لیاری ۱۰۸ اسب‌بخاری ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌ارزد. موتورهای TU5 را روی ۲۰۶ نیز دیده‌ایم.
قبلاً تندر ۹۰ را در ۳ کلاس E0، E1 و E2 و در سه تیپ فول و نیمه فول می‌دیدیم. بعد از حذف E0 عضو پایه این خانواده E1 نام گرفت. خودرویی که در حال حاضر ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. افزایش قیمت این محصول نزدیک به ۷ میلیون تومان نسبت به روز اولش بوده است.
مدلی از تندر ۹۰ نیز در بازار دیده شده است که البته با اقبال چندانی مواجه نشده است. این مدل E1 دوگانه‌سوز است که قیمتش ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. همه تندرها با یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری و به قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار عرضه می‌شوند.
و اما خانواده جنجالی پراید. اقتصادی‌ترین محصول بازار ایران.
در حاضر مدل ۱۴۱ LE این خودرو ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم پیدا می‌شود. بعد از آن هاچ‌بک ۱۱۱ EX را می‌بینیم که ۱۱ میلیون تومان قیمت خورده است و دست آخر ۱۳۲ EX موجود است که ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌ارزد.
قیمت یکدستگاه تیبا مدل SL 13 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و مدل SX آن ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
تفاوت بین این دو مدل باز هم فقط در ظاهر است. مثل صندلی‌ها، پشت آمپر، رینگ و قالپاق و کنسول و داشبورد. تیبا که ابتدا نامش مینیاتور بود اکنون با پیشرانه‌ای ۱٫۵ لیتری ۷۸ اسب‌بخاری وارد بازار می‌شود.
ریو دیگر تولید نمی‌شود. برای همین نمایشگاه‌دارانی که از قبل آن را خریده‌اند اکنون پول خوبی از فروش آن به جیب می‌زنند. این تولیدی سایپا با فرمان هیدرولیک و ترمز ABS در بازار فروخته می‌شد. ریو مجهز به پیشرانه‌ای ۱٫۵ لیتری ۹۷ اسب‌بخاری است.
چینی زیر ۲۰ میلیون تومان یکی از تولیدات کرمان خودرو است. محصول پایه لیفان که شرکت مادر به دلیل عدم استقبال سریعاً آن را با نمونه ۶۲۰ تعویض کرد. این خودروی نه چندان زیبا با آن کیفیت بحث‌برانگیزش دارای یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۰۰ اسب‌بخاری بود.
لوبو در بازار یافت نمی‌شود. لوبو این هاچ‌بک سایز کوچک خودروسازان بم، با همان قلب کوچ ۱٫۱ لیتری‌اش می‌تواند هم‌اندازه پراید نیرو تولید کند. یعنی ۶۵ اسب‌بخار.
آن موقعی که آمد شعار ارزان‌ترین و کم‌مصرف‌ترین خودروی بازار ایران را برای خودش انتخاب کرد. اکنون مدل پایه ۳ سیلندر این خودرو ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل چهار سیلندر دنده دستی آن ۱۲ میلیون و ۶۰۰ و در آخر مدل چهار سیلند دنده اتوماتیک آن ۱۴ میلیون تومان قیمت خورده است.

/۳۱۲۲۱

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.