اگزما و پسوریازیس شایع‌ترین سبب فرورفتگی ناخن

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

184720_879.jpg

یک متخصص پوست و مو با بیان این که اگزما و پسوریازیس از شایع‌ترین عواملی می باشند که سبب فرورفتگی در ناخن‌ها می‌شوند، پیشنهاد نمود: در اشخاصی که فرورفتگی ناخن به سبب ضربه ایجاد می‌شود، کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها و استفاده از دستکش در پیشگیری از ایجاد فرورفتگی موثر است.

دکتر ریحانه مهرگان در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه ضربه به ناخن از علل اصلی ایجاد فرورفتگی در ناخن‌ها است، گفت: فرورفتگی ناخن عارضه‌ای شایع است که معمولا در تایپیست‌ها و اشخاصی که با سازهای موسیقی کار می‌کنند، ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: ریزش موی سکه‌ای(آلوپسی آره آتا) از بیماری‌هایی است که سبب ایجاد این عارضه می‌شود.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه برخلاف تصور عامه‌ی مردم کمبود ویتامین‌ها تاثیری در ایجاد فرورفتگی ناخن‌ها ندارد، یادآور شد: اگزما و پسوریازیس از شایع‌ترین عواملی می باشند که سبب فرورفتگی در ناخن‌ها می‌شوند.

دکتر مهرگان گفت: استفاده از درمان های موضعی مانند کورتن‌ها و استفاده از نرم نماینده‌ها در مبتلایان به پسوریازیس سبب می گردد، فرورفتگی ناخن برطرف شود.

وی همچنین خاطرنشان نمود: در اشخاصی که فرورفتگی ناخن به سبب ضربه ایجاد می گردد، کوتاه نگه داشتن ناخن ها و استفاده از دستکش در پیشگیری از ایجاد فرورفتگی در ناخن موثر است.

دکتر مهرگان گفت: استفاده از لاک ناخن و مواد سفت نماینده ناخن، تاثیری موقتی در بهبود این عارضه دارد و تاثیر درمانی این مواد بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارد و به عنوان راهکار درمانی پیشنهاد نمی شود.

وی در پایان تاکید نمود: کمبود کلسیم نقشی در ایجاد این عارضه ندارد و اشخاصی که دچار این مشکل می‌شوند باید با مراجعه به پزشک متخصص و بررسی علل ایجاد آن با تجویز پزشک درصدد رفع این مشکل برآیند.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. bita:

    سلام من چند ساله که ناخنم دچار بیماری پسوریاریس شده کلی دارو وقرص مصرف میکنم ولی هیچ تاثیری پیدا نکرده الان خیلی ناامید شدم اگر میتونید منو راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.