ایتالیایی ها با شعار’ عنصر نامطلوب’ از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی استقبال کردند

به گزارش ایرنا، لیبرمن وزیر خارجه بحث برانگیز رژیم صهیونیستی که به مواضع نژادپرستانه شهرت دارد، روز دوشنبه سفر سه روزه خود به ایتالیا را از جمهوری ‘سان مارینو’ اغاز کرد.

ایتالیایی ها در واکنش به سفر لیبرمن به ایتالیا،‌ با پخش اعلامیه و نصب پارچه‌ نوشته‌هایی، رژیم صهیونیستی را جنایتکار و نژادپرست خواندند که تاکنون صدها هزار تن را قتل عام کرده و با ادامه اشغالگری های خود میلیون ها فلسطینی را نیز اواره کرده است.

شهروندان ایتالیایی همچنین با نوشتن شعارهایی لیبرمن را ‘عنصر نامطلوب ‘ و نماد کامل نژادپرستی و صهیونیزم خواندند.

لیبرمن قرار است در این سفر که با مخالفت شدید مردمی مواجه شده است، با ‘ماریو مونتی’ نخست وزیر، ‘جولیو ترتزی’ وزیر خارجه و همچنین جامعه یهودیان ایتالیا دیدار و گفت و گو کند.

وی همچنین در این سفر با ‘فرانکو فراتینی’ وزیر خارجه سابق ایتالیا که از جمله حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است، ملاقات می کند.

لیبرمن، در استانه امضا توافق میان رژیم صهیونیستی و ایتالیا برای خرید جت های نظامی، همچنین قرار است از تاسیسات هواپیما سازی ‘النیا ائروماکی’ نیز دیدن کند.

شمار جت های نظامی ‘ام ۳۴۶ ‘که بر اساس قرارداد یاد شده در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می گیرد ۳۰ فروند است و مبلغ قرارداد نیز حدود دو میلیارد دلار گزارش شده است که به تقاضای ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا، نهایی می شود.

لیبرمن ، در این سفر در باره تحکیم روابط دو جانبه با رم و آماده سازی دیدار میان سران رژیم صهیونیستی و ایتالیا که در ماه اکتبر آینده در سرزمین های اشغالی برگزار می شود، صحبت خواهد کرد.

به گزارش منابع خبری، لیبرمن در این سفر همچنین از مقامات ایتالیایی به خاطر پایبندی به تحریم ها علیه ملت ایران نیز قدردانی می کند و مراتب تقدیر سران رژیم صهیونیستی را نیز به دولت ایتالیا ابلاغ خواهد کرد.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۲۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.