ایتالیایی ها برای هر لیتر بنزین بیش از ۵۸ درصد مالیات می پردازند

به گزارش ایرنا از این انجمن، ایتالیا با اعمال ۵۸٫۱ درصد مالیات بر قیمت هر لیتر بنزین، بالاترین مالیات بر سوخت را در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است.

قیمت هر لیتر بنزین در ایتالیا، به دو یورو و یک سنت رسیده است که بنابر اعلام انجمن صنعتگران ‘مستره’ دولت بر روی هر لیتر بنزین بیش از یک یورو و سه سنت معادل ۵۸٫۱ درصد مالیات اعمال می کند.

هلند با بیش از یک یورو و یک سنت و یونان با کمتر از یک یورو و یک سنت مالیات بر بنزین در مکان های دوم و سوم پس از ایتالیا از نظر مالیات بندی بر بنزین قرار دارند.

فنلاند نیز با حدود ۷۵ سنت مالیات بر بنزین در مکان اخر جدول مالیات بندی بر سوخت جای دارد.

انجمن صنعتگران شهر مستره ، هشدار داد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد از جابجایی کالاها در ایتالیا از طریق جاده انجام می شود، احتمال افزایش قیمت کالاها در فصل پاییز بسیار زیاد است.

کارشناسان این انجمن ایتالیایی با اعلام اینکه مالیات بر گازوئیل نیز برای هر لیتر ۵۳٫۸ درصد، معادل ۹۰ سنت است، تاکید کرده اند که قیمت گازوئیل در ایتالیا نیز یک نوع خون گیری از بدنه سیستم حمل و نقل کشور محسوب می شود که از رانندگان کامیون و تریلی تا سایر کارکنان این بخش را به زانو در آورده است.

قیمت بنزین در ایتالیا هم اکنون با رکورد تاریخی جدیدی مواجه شده و با دو یورو و یک سنت، بالاترین قیمت در کشورهای اروپایی است.

افزایش قیمت فرآورده های سوختی، از جمله بنزین که با تعطیلات و سفرهای تابستانی در ایتالیا آغاز شد، همچنان ادامه دارد و ایتالیایی ها را بیش از پیش خشمگین کرده است.

به گزارش انجمن حمایت از مصرف کنندگان ‘Codacons’ ، افزایش قیمت بنزین در فصل تابستان بیش از ۴۰۰ میلیون یورو را نصیب شرکت های نفتی کرده است.

در این میان دولت ایتالیا نیز از این افزایش بی سهم نمی ماند، چرا که از مالیات های مختلف فروش بنزین، بیش از ۳۵ میلیارد یورو وارد خزانه خود می کند و افزایش هر سنت بر روی قیمت نهایی معادل ۲۰ میلیون یورو درآمد ماهیانه برای دولت دارد.

ایتالیایی ها در ماه های گذشته بارها در اعتراض به افزایش بی رویه قیمت سوخت در این کشور اعتراض کردند و جایگاه داران بنزین نیز تاکنون به دفعات اعتصاب و از عرضه سوخت خودداری و دست از کار کشیده اند.

در ایتالیا بیش از ۳۶ میلیون دستگاه خودرو تردد می کند و در ازای هر ۱۰۰ شهروند ۵۹ خودرو وجود دارد که بالاترین رقم در اروپا محسوب می شود.

افزایش قیمت سوخت در ایتالیا با شروع جنگ ناتو علیه لیبی و قطع واردات سوخت از این کشور شروع شد و با اجرای تدابیر اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و همچنین دنباله روی ایتالیا از آمریکا برای تحریم نفت ایران، شکلی روز افزون به خود گرفت.

قیمت بنزین در ایتالیا در چند ماه اخیر بیش از ۵۰ سنت یورو در هر لیتر افزایش یافته است و سازمان نظارت بر قیمت سوخت این کشور، اعلام کرده است که افزایش قیمت فرآورده های نفتی از جمله بنزین با شرایط فعلی همچنان ادامه خواهد یافت.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۴۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.