ایتالیا به کمک منطقه یورو نیازی ندارد

۲۸ آبان ،

202-3.JPG

نخست وزیر ایتالیا در اظهاراتی بار دیگر تاکید کرد که کشورش از شرکای خود در منطقه یورو درخواست کمک نخواهد کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اظهارات ماریا مونتی در کنفرانسی در دانشگاه بوکنی میلان در پی گمانه زنی‌های رو به رشد که وی ممکن است از برنامه کمک برای تضمین تداوم برنامه اقتصادی گسترده خود پس از پایان دوران اول وزیری استفاده کند، عنوان شد.

وی گفت: با مکانیسم‌هایی شامل صندوق‌های نجات مالی منطقه یورو و برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا برای کمک به دولت‌های نیازمند در این بلوک، مخالف نیست اما ترجیح می‌دهد که کشورهای دیگر به چنین مساعدتی متوسل شوند.

هزینه استقراض ایتالیا از وقت اعلام برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا به میزان چمشگیری کاهش یافته است و بازده اوراق ۱۰ ساله به پایین پنج درصد رسیده در حالیکه در وقت رسیدن مونتی به اول وزیری در یک سال پیش، بیش از هفت درصد بود.

نخست وزیر ایتالیا همچنین از تصمیم دولت خود برای تغییر ندادن هدف بودجه متوازن با وجود فشارهایی که به اقتصاد رکودزده این کشور وارد می‌شود، دفاع کرد.

وی گفت: دولت درخواست وقت بیشتری برای رسیدن به اهداف بودجه را در نظر داشت اما از آن منصرف شد.

به گزارش تفسیری رویترز، دولت مونتی در خارج برای اقدامات ریاضتی مورد تمجید گسترده قرار گرفته و همچنین از حمایت قوی رهبران تجاری برخوردار است اما افزایش مالیاتها و کاهش بها‌ها، خشم و نارضایتی شهروندان عادی این کشور را برانگیخته است.

اعتراض دانشجویان در خارج دانشگاه محل سخنرانی مونتی، به درگیری کشید و مجروح شدن دو پلیس را در پی داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.