ایتالیا نخستین نمایش بخش بین الملل جشنواره تئاتر همدان است

به گزارش ایرنا ˈحبیب الله شهنوازیانˈ روز سه شنبه در جریان برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان افزود: مجتمع بوعلی سینا روز چهارشنبه میزبان اجرای نمایش ˈآلیس ˈ به نویسندگی ˈفرانسیسکو نیکولینیˈ و کارگردانی ˈسالواتوره تراماچره ˈ است.

وی اضافه کرد: در این روز سالن پلاتو مجتمع بو علی سینا میزبان نمایش ˈفهر و مهرˈ نوشته و کارگردانی آذر مبارکی است.

وی گفت: تالار فجر نیز به اجرای نمایش ˈاخمالوخانˈ نوشته و کار امیر مشهدی عباس اختصاص دارد که در سه نوبت ۱۰ ، ۱۶ و ۱۸ روی صحنه می رود.

وی ادامه داد: نمایش ˈآدم بلا و دیو ناقلاˈ نوشته و کارگردانی مریم کاطمی نیز در مجتمع شهید آوینی روی صحنه خواهد رفت این نمایش نیز در سه نوبت ۱۰ ، ۱۶ و ۱۸ اجرا می شود.

شهنوازیان افزود: در این روز کانون مهدیه میزبان نمایش ˈسام بازیو جونتوˈ نوشته خالق استواری و کارگردانی محمدرصا فلاحی از مرودشت می شود که در نوبت های ۱۰ ، ۱۶ و ۱۸ اجرا دارد.

وی بیان کرد: سومین روز جشنواره در بخش پژوهش جشنواره نوزدهم با برپایی دو کارگاه بین الملل ، دو سخنرانی و یک کارگاه آموزشی همراه خواهد بود که گروه اینتراکت از کشور هلند کارگاه آموزشی خود با عنوان اینفانتزی را برگزار می کند.

وی ادامه داد: دومین جلسه کارگاه ˈنمایش قصه گوˈ نیز توسط آناهیتا غنی زاده تشکیل می شود و سخنرانی گوردن واین رئیس خانه تئاتر کودک و نوجوان آلمان نیز با عنوان ˈمعرفی ساختار تولید و جشنواره های کودک و نوجوان در آلمانˈ انجام می شود.

وی اظهار داشت: روز چهارشنبه بهرام شاه محمدلو بازیگر و مدرس تئاتر که قرار است از سوی جشنواره نوزدهم تئاتر کودک و نوجوان مورد تقدیر قرار بگیرد ، با موضوع ˈ تئاتر نوجوانی از نطریه تا عملˈ سخنرانی می کند.

وی گفت: در بخش خیابانی نیز شش نمایش ˈیک دنیای کودکانهˈ کار امیر حسین شفیعی ، ˈاون پایین آنتن نمیدهˈ کار فرامرز قلیچ خانی از کرج ، ˈبهار اومدˈ کار اصغر گروسی از نظرآباد، ˈقصه ننه متلˈ کار محسن پورقاسمی ، ˈگردان آبنبات چوبیˈ کار علی رحیمی و ˈتمام عروسک های منˈ کار حامد زارعان به اجرا در می آیند و اجراهای بخش خیابانی در ساعت های ۱۱ ، ۱۷ و ۱۹ انجام می شوند.

۷۵۲۱/۵۷۶

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.