“ایتالیا و یونان” رکورددار بیشترین میزان بدهی در منطقه یورو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یورواستات در گزارش ممتاز به نقل ازی اعلام کرده است،‌ بدهی کشورهای اروپایی افزایش یافته و یونان و ایتالیا بیشترین میزان بدهی را به خود اختصاص داده اند

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنسا، موسسه آمار اروپا (یورواستات) در تازه ترین گزارش ممتاز به نقل از خود اعلام کرده است، کسری بودجه ایتالیا در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ میلادی برابر با سه درصد بوده،‌ اما بدهی این کشور، از ۱۲۷ درصد در سال ۲۰۱۲ ،‌ به ۱۳۰٫۶ درصد در سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش یافته است.

یوروا ستات اعلام کرده است، پس از یونان با ۱۷۵ درصد بدهی،‌ایتالیا بیشترین میزان بدهی را در میان دیگر کشورهای اروپایی دارد.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، کسر بودجه کشور های منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی کاهش، اما بدهی آنها افزایش یافته است. بدین ترتیب،‌ کسر بودجه این کشور ها از ۳٫۷ درصد در سال ۲۰۱۲ به سه درصد در سال ۲۰۲۴ میلادی کاهش یافته است.

اما بدهی منطقه یورو از ۹۰٫۷ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۹۲٫۶ درصد در سال ۲۰۱۲ میلادی افزایش یافته است. بدهی اتحادیه اروپا نیز از ۸۵ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۸۷ درصد در سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش یافته است. یونان با ۱۷۵درصد، بیشترین میزان و استونی با ۱۰ درصد، کم ترین میزان بدهی را به خود اختصاص داده اند.

این پایگاه اینترنتی نوشت، در سال ۲۰۲۴ میلادی،‌ بدهی کشورها چه در منطقه یورو، چه در اتحادیه اروپا به بالاترین میزان خود رسیده است.

در همین زمینه، منطقه یورو با ۹۲٫۶ درصد،‌ بیشترین میزان بدهی را از سال ۱۹۹۵ میلادی تا کنون داشته و اتحادیه اروپا نیز با ۲۸ کشور عضو خود، با بدهی ۸۷ درصدی، بالاترین میزان بدهی را از سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون داشته است.

این پایگاه اینترنتی نوشت، فرانسه با عملی کردن «طرح ثبات سه ساله» که امروز معرفی شده است، در تلاش برای رساندن کسر بودجه خود،‌ به سه درصد تولید ناخالص داخلی است. این کشور پیش بینی کرده است، کسر بودجه اش در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۳٫۸ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.