ایجاد آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات مخابراتی در دانشگاه شاهد

۲۳م اسفند ،

 

به منظور استاندارد سازی تجهیزات مخابراتی آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات وایمکس در دانشگاه شاهد راه اندازی شد.
علیرضا همدانی- از مجریان این طرح، در گفتگو با مهر، راه اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی در حوزه مخابرات را از زمینه‌های فعالیت‌های خود ذکر کرد و گفت: در این راستا اقدام به ایجاد آزمایشگاه‌های آنتن، رادار، ماهواره، مایکروویو و انتشار یافتن امواج در دانشگاه‌ها و سایر مراکز کردیم.
 
وی ایجاد آزمایشگاه وایمکس در دانشگاه شاهد را یکی از این اقدامات نام برد و اظهار داشت: تجهیزاتی فراهم شد که این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات وایمکس در کشور انتخاب شده است.
 
همدانی ادامه داد: وارد کردن تجهیزات وایمکس به کشور و کسب اجازه برای ترخیص این تجهیزات از گمرک نیاز به تایید آزمایشگاه تایید نمونه دانشگاه شاهد دارد و در صورت تایید تجهیزات بر اساس استانداردهای این آزمایشگاه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری اجازه ورود داده می‌شود.
 
وی ایجاد آزمایشگاه EMC را از دیگر اقدامات نام برد و یادآور شد: این آزمایشگاه تست‌هایی را در زمینه سازگاری الکترومغناطیسی برای سامانه‌های صنایع مخابراتی و خودرو انجام می‌دهد.
 
همدانی با بیان اینکه این آزمایشگاه در سازمان تنظیم مقررات راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه EMC ، جزء آزمایشگاه‌های تایید نمونه است از این رو هر تجهیزات مخابراتی که می‌خواهد وارد کشور شود به لحاظ تشعشعی و اینکه فراتر از استانداردها نباشد باید در این آزمایشگاه تست و تایید شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.