ایجاد اختلاف میان شیعیان واهل تسنن خط فکری حکام دست نشانده منطقه است

‘حسین شیخ الاسلام’ در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا در مورد اقدام اخیر عربستان سعودی اظهار داشت: متاسفانه اتباع ایرانی در بند زندان های عربستان اجازه هیچگونه ملاقاتی با اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران نداشتند که همین امر نقض صریح کنوانسیون های بین المللی بشمار می رود.

وی افزود: این اقدام آل سعود در دنیای کنونی برخلاف تمامی عرف ها و قوانین بین المللی است و هیچگونه عقلانیت سیاسی و حکومتداری در آن مشاهده نمی شود.

مشاور امور بین المللی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان سعودی اواخر فروردین ماه امسال تعدادی از اتباع زندانی ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر اعدام کرد اما حدود دو ماه بعد، پس از پیگیری های مکرر وزارت امور خارجه نسبت به مشخص شدن سرنوشت این اتباع، موضوع اعدام این افراد در فروردین ماه را بطور رسمی اعلام کرد.

وی یادآور شد: اعدام اتباع ایرانی در زندان های سعودی در حالی صورت گرفته که در پی پیگیری ها و تماس های تلفنی ‘علی اکبر صالحی’ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ‘سعود الفیصل’ وزیر امور خارجه عربستان بر جلوگیری از اجرای این احکام تاکید کرده بود.

مشاور امور بین المللی رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بطور یقین این اقدام های شیطنت آمیز از جانب آل سعود دیکته های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

شیخ الاسلام اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی از دست نشانده های منطقه با حمایت آمریکا و اسرائیل به مخالفت با این نظام دینی برخاسته و با حمایت از رژیم های پهلوی و بعث صدام حسین سعی در تضعیف آن داشتند.

وی یادآور شد: آنان در پی این بودند که درگیری عربی، اسرائیلی در منطقه را به جنگ عربی، ایرانی تبدیل کنند اما خوشبختانه این دسیسه ها و نقشه های شوم آنان به نتیجه نرسیده و این طرح هم اکنون به درگیری و جنگ اسلامی علیه اسرائیل تبدیل شده است.

مشاور امور بین المللی رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حکام دست نشانده هم اکنون که شاهد بیداری اسلامی در منطقه و مقاومت امت مسلمان در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی هستند، بر همین اساس سعی در راه اندازی جنگ شیعی و سنی هستند.

گزارمیز**۹۱۸۷**۱۵۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۹۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.