ایجاد بانک سوالات امتحانی مدارس

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از ایجاد بانک سوالات امتحانی مدارس کشور در این مرکز با ذخیره بیش از ۱۴۲ هزار پرسش خبر داد.

عبدالامیر عرفی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت : در مرحله نخست از ایجاد این بانک ، این تعداد پرسش با همکاری حدود ۱۴۱ نفر از دبیران مجرب کشور از ۲۱ عنوان درسی دوره متوسطه استخراج و طراحی شده است.
وی با اشاره به روند بارگذاری سوالات این بانک افزود: سرفصل های کتب درسی متناسب با اهداف آموزشی تعیین و به گروه های آموزشی استان ها ابلاغ و سوالات مورد نظر این گروه ها طراحی و در این سامانه بارگذاری شد.
عرفی گفت: در نخستین مرحله بهره برداری از این بانک ،‌برای طراحی سوالات ۶ عنوان درسی در آزمون های دی از پرسش های این بانک استفاده می شود.
وی افزود: برای این کار از شماری از معلمان مجرب تهران و استان های مجاور به منظور بررسی و پالایش پرسش های این بانک دعوت شده است تا از ذخایر این بانک برای برگزاری امتحانات دی استفاده شود.
عرفی با اشاره به مزایای استفاده از این بانک گفت : پیشتر برای طراحی سوالات امتحانی از دبیران مجرب شهر تهران و استان های همجوار استفاده می شد اما با ایجاد این بانک از دبیران مجرب همه استان ها استفاده می شود.
وی افزود: با توجه به ذخیره فراوان سوالات این بانک ، تنوع سوالات امتحانی بسیار افزایش یافته است و معلمان از قدرت انتخاب بسیار بیشتری بهره مند شده اند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت : در این بانک برای هر یک از ۲۱ عنوان درسی دوره متوسطه از ۶ تا بیش از ۸ هزار پرسش طراحی شده است و درصددیم در مراحل دیگر ، سوالات آن را به دیگر پایه ها و دوره های تحصیلی تعمیم دهیم.
عرفی افزود: اگر اعتبارات لازم برای گسترش این بانک تامین شود ، سوالات امتحانات نهایی پایه ششم ابتدایی را نیز استخراج و در آن بارگذاری می کنیم و استفاده از سوالات این بانک در امتحانات این پایه نیز محتمل است.
وی گفت : به زودی از بانک سوالات امتحانی رسما بهره برداری می شود.
با اجرای نظام آموزشی جدید و ایجاد پایه ششم ، امتحانات این پایه امسال هماهنگ کشوری برگزار می شود.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.